Wednesday, April 9, 2014

Punjene masline





Bože dragi, ima li išta što ja ne volim ??
Moja ljubav prema maslinama, a i mojih ukućana, je  dobro poznata !
U stvari, na blogu pišem o svemu onom što baš volim, nebitno da li je to čokolada, češnjak i limun, masline, pasta, kuke i šparoge ..... lista stvarno može ići u nedogled.
Volim hranu općenito i mislim da je to dobro, mada se moja kućna vaga vjerovatno više puta i ne bi složila sa mnom.
Ja i ona se u zadnje vrijeme fantastično slažemo, ali sa njom uvijek moram biti na oprezu !


Odakle sada masline ????
Definitivno im nije vrijeme, ali ovo je bio eksperiment o kojem nisam htjela ni pisnuti dok god nisam bila sigurna hoće li uspjeti ili ne.
I uspio je na moju radost a i na radost meni jako dragih ljudi s kojima rado dijelim svoje "delicije".
Ovo je stvarno "delicija" !
Prije nego sam došla "doma"  radila sam u "delicatessen" u jednom supermarketu koji je stvarno bio prebogat izborom "finih papica" koji su mi vječita inspiracija kada radim nešto novo u kuhinji.
Između ostalih "jako finih stvarčica" u ponudi smo imali i punjene masline koje su bile cijenom jako "paprene" a okusom pravo savršenstvo.
Ne sijećam se da li su bile uvoz iz  Italije ili Grčke, al nije ni važno.
Bile su punjene feta sirom, bademima ili pečenom paprikom.
Meni najdraže punjenje je feta sir koji i ima malo jači okus koji perfektno ide sa maslinama.



Inače, ove sam masline dobila na poklon. Pojma nemam koja su vrsta al morat ću to pronaći jer ću sigurno zasaditi dva stabla baš ovakvih.
Kaže meni moja tetka, tamo negdje u jedanestom mjesecu prošle godine, da ima neku maslinu koja ničemu ne valja, niti je za soljenje niti za ulje, da su plodovi ogromni, al da za ništa nije !
" A ti Brane, svakoga vraga radiš, pa ako oćeš, eno ti je dole na zemlji pa oberi ili ću je posjeć"
Kad sam pitala zašto će je sjeć, rekla je da joj smeta smokvi !!!
Ja sam umirala od smijeha, al teta je bila mrtva ozbiljna !
Pa nitko živ zbog smokve ne sječe maslinu !!!!
I tako, da žena ne "zgriješi" i ne posječe stablo masline, vraćajući se kući sa skoro cjelodnevnog branja mandarina, sam svratila sa svoje dvije prijateljice i obrali smo dva stabla ovih maslina.
Bilo ih je, Bogu hvala, možda malo i previše, al da ne propadnu, mi smo ih obavdije dobro obrstile.
I neće tetka ništa posjeć sigurno kada oproba ovo !!!!


Inače, volim ja i pečene masline, ali stvarno preferiram ne mekane već čvrste masline, bilo zelene ili crne pa sam se time vodila i u ovom receptu.
Inače, ove masline su stvarno bile velike, skoro veličine oraha i kada sam ih ugledala na stablu, odmah sam znala šta ću s njima.
Načistila sam se "špica" da sam žulj dobila na prstu, al nije mi žao !
"Špice" tj. koštice sam vadila iz sirovih, neobrađenih maslina, mada sam htjela oprobati ako mogu da ih povadim i iz obrađenih maslina, al to još nisam stigla.
Inače, moj problem sa maslinama je što dođu u vrijeme branja mandarina, kada ima posla preko glave, a vremena malo.


Ovo je opet recept bez mjerenja, već radite, onako, od oka !!!
Zdravim i neoštećenim zelenim maslinama odstranite koštice i stavite ih u posudu pa prelijte vodom tako da budu sasvim uronjene u nju.
Svakodnevno za desetak dana mijenjati svježu vodu.
Najbolje mjerilo bi bilo da nakon desetak dana uzmete jednu maslinu i oprobate je pa ako je još uvijek gorka nastavite sa mijenjanjem vode.
Meni je uzelo 20-tak dana jer su ove masline stvarno bile ogromne.
Odgorčene masline staviti u teglice po želji i preliti ih slanom vodom, koju ste prokuhali i ohladili, pa ostaviti tri mjeseca da dozriju pa ih onda koristiti.
Da bi znali da li vam je voda dovoljno slana, stavite nekuhano jaje u nju i ako jaje potone, treba dodati još soli.
Kada jaje ispliva na površinu, tek tada je  voda dovoljno slana.
Kada su prošla tri mjeseca, ja sam izvadila masline iz vode, na mjesto koštice sam stavljala komadiće feta sira pa prebacila u nove staklenke, prelila uljem i dodala komadić limuna i malo svježeg kopra.
Punila sam par teglica i sa oguljenim bademom, al nisu mi nešto napete, ove su puno, puno bolje !
Možete dodati začine po želji !!


Ovako spremljene masline su apsolutno savršene !!
Dobar vam tek !!!

4 comments:

Jovanka Baštovanka April 10, 2014 5:08 AM  

ovo je fantazija! blago tebi kad imas domace masline i neprskane limune =)))

Ljiljana April 10, 2014 11:16 PM  

Branka, kako je ovo dobro. Pravi delikates. Probala sam gotove, iz prodavnice, ove tvoje su sigurno jos milion puta bolje.
Slicice su ti super, odlicna podloga ;)

dvi ribe dva kumpira April 11, 2014 1:00 AM  

Hvala !
Jovanka, ovdje kod mene baš svega ima, sve u svom vremenu al kroz godinu stvarno bude sve fino i šareno i što mi je najvažnije, domaće.Nešto bude kod prijatelja, nešto kod susjeda, a nešto i u mom vrtu, tako da uvijek sebi nađem i posla i zabave !
Ljiljo, fantastične su, stvarno su delikates.
Iskreno, imam samo jednu malu manu, jedini smo je ja i moj brat pronašli a to je da bi bile bolje samo da je ostalo trunkicu gorčine u njima, al....od svih degustatora, a bilo ih je popriličan broj, jedino se meni i njemu to učinilo tako !
Al svejedno, prefine su !!!

Zorica Pavlovic April 16, 2014 10:37 PM  

Nisam ih nikad probala punjene sa sirom, jela sam ih punjene sa bademom i belim lukom i jako su mi se dopale a ove sa sirom bi moj muž verovatno pojeo sam.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP