Tuesday, July 2, 2013

Marinirane artičoke



artičoke 069




Možda nekima neugledna namirnica, al meni definitivno prelijepa i izgledom i okusom, artičoka me zarobila na mali milion načina.
Obožavam je na svaki način !!
Mada je jedna od najstarijih namirnica poznata svijetu, povrtnica koja raste skoro pa svugdje, od Sredozemlja, Azije, Sjeverne i Južne Amerike, samoniklo raste i kod nas.
Izgledom dosta liči našoj  "sjekavici", ona joj dođe kao divlja sestra !
Svježe plodove je najbolje iskoristiti dok su još svježe ubrani jer jako brzo izgube vlagu.


artičoke 049



I onda vam se dogodi ono što se meni često dogodi u zadnje vrijeme, imate previše namirnica a premalo vremena da ih skuhate. Koliko god da se trudim , definitivno nisam Superwoman ;)
Ponekad mi se čini da se neke stvari sve skupe odjednom i u velikim količinama, a obično to budu baš one koje su kratkog trajanja pa se nađete u nedoumici kako ih najbolje i najbrže iskoristiti.

pomidore, džem od bresaka i artičoke 067


Danas ih koristimo svi, i muškarci i žene podjednako, dok se nekada davno davala samo muškarcima, a ženama bila zabranjena jer se smatrala afrodizijakom.
Imam par stabljika artičoka u svom vrtu, a imam i prijatelje koji uvijek ulete sa ekstra artičokama koje dobijem na poklon.
I ove godine kao i lani sam ih imala u izobilju.
Između nekoliko recepata koje sam radila, ovaj mi se učinio prikladnim......spremiti artičoke tako da ih mogu koristiti tokom cijele godine.
I mada sam ih mogla očistiti, blanširati i smrznuti, u nedostatku vremena nisam to uspjela ove godine.
Ovaj sam recept radila zadnji za ovu sezonu artičoka i koristila sam središnji dio, samo srce  !


pomidore, džem od bresaka i artičoke 056



Potrebno je:

artičoke
bijela kvasina
voda
origano
češnjak
sol i papar
maslinovo ulje
sok od par limuna

Napuniti posudu vodom i dodati joj sok od 2-3 limuna.Na ovaj način će te sačuvati boju artičoka koje će te odmah poslije čišćenja uroniti u nju i ostaviti ih dok ih ne budu spremne za kuhanje.
Artičokama istrgati listove, počevši izvana prema unutra.
Sredinu ploda očistiti od "dlačica" i uronuti u vodu sa limunom.
U međuvremenu zakuhati kvasinu i vodu u omjeru 3 dijela kvasine i 1 dio vode, dodati očišćene artičoke, dovesti ponovno do vrenja i kuhati 5 minuta. Ako su artičoke malo starije može i koji minut više.
Procijediti i ostaviti da se ohlade.
Artičoke staviti u veću zdjelu i začiniti ih origanom, češnjakom soli, paprom i malo ulja.
Sterilizirane staklenke napuniti artičokama, preliti maslinovim uljem pazeći da su dobro pokrivene i da ne ostaju mjehurići zraka.
Dobro zatvoriti i ostaviti ih na tamno mjesto da odstoje.
Poslije 4 tjedna se može probati a spremljeno na ovaj način se može držati i godinu dana.


pomidore, džem od bresaka i artičoke 082-001



Ovako pripremljene artičoke možete koristiti na puno načina, kao antipasto, dodatak pasti, kao nadjev za picu, za namaze , pite i još svašta nešto finoooo !!!!!
Dobar tek !


2 comments:

Zorica Pavlovic July 02, 2013 4:19 PM  

U našoj kući su omiljene

dvi ribe dva kumpira July 02, 2013 4:51 PM  

Hvala Zorice !
I kod nas idu u sve i svašta, predobre su !!!!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP