Friday, November 19, 2010

Idemo dalje sa maslinama......Miksine masline

miksine masline 2 014



Idemo dalje sa maslinama.
Ovoga puta ih radim na Miksin nacin.

Mikso je moj brat,
to mu nije ime, al svi ga pod ovim nadimkom poznaju.
Veseljak uvijek spreman na zafrkanciju, a povrh svega veliki, veliki gurman.
Covjek kojeg, htjeli to ili ne, jednostavno morate zavoljeti.
Prosle godine sam ga gledala kada je radio masline i jako su mi se svidile.
Ove godine, kada sam nabavila svoje, htjela sam ih napraviti po svom receptu,
moja Draga je rekla da ih radim na Miksin nacin, da su to the best masline ever ;)))

miksine masline 2 028

Za nju je Mikso inace najbolji kuhar !

miksine masline 2 053

U ovom receptu nema puno mudrolije, ali uzme malo vremena dok se masline naprave.
U stvari, ovaj postupak pripremanja maslina, mi je logicniji od onog prvog gdje se masline samo zasole i popeku, jer ima se vremena da masline odgorce.
A to je meni jako vazno.
Masline kao masline su nejestive onakve kakve jesu na stablu, bez obzira koliko su sazrele,
gorke su i pregorke,
znaci moraju se najprije odgorcit.
Postoji suho i mokro odgorcavanje.
Suho je ono gdje se odgorcava samo sa soli, a mokro, sa vodom,
zasoljenom ili samo vodom.......
O tome cu u jednom od nastavaka o maslinama,
ne jos.

miksine masline 2 053

Jednom kada su odgorcene mozete ih ostaviti onakvima kakve jesu ili marinirati u raznim marinadama.

miksine masline 123

Ovo je opet jedan od onih recepata od oka :)

Porebno je :

Svjezih maslina
krupne soli


U prikladnu plasticnu zdjelu ili cjedaljku stavite red masline pa red soli i ostavite jedno vrijeme.
Svaki dan masline promijesajte i po potrebi jos lagano zasoljavajte.

miksine masline 026-1

Poslije nekoliko dana, na dnu zdjele ce te primjetiti smedjkastu tekucinu,
to obavezno odstranite.

miksine masline 030-1

Nakon desetak, vec se moze probati gorcina.
Meni je uzelo tri tjedna dok sam ih odgorcila po nasem ukusu,
a izgledom su se vec pocele mezurati.

miksine masline 044

Stavimo u lonac vodu da zakipi i u nju ubacimo masline i ostavimo nekid 20-tak sekundi i odmah ih vadimo vani.


miksine masline 052

Stavimo ih u tepsiju u jednom sloju,
ne smijemo ih pretrpavati i ubacimo u vrelu pecnicu ne vise od 5 minuta,
tek toliko da se lagano prosuse.


miksine masline 057

Prohladimo i ubacimo u staklenke i prelijemo maslinovim uljem.

miksine masline 085

Ovako, spremljene u ulju mogu mogu trajati duuugo,
ako ih ranije ne pojedete :)

miksine masline 105

Poslije faze odgorcavanja, sa maslinama mozete raditi sto god hocete.
Mogu se jesti ovakve kakve jesu, mogu se marinirati sa raznim zacinima,
mozete ih cak i zamrznuti.

miksine masline 121


Prekrasnog su okusa i uz komadic sira i kruha, meni su dovoljne za svrsen rucak.

miksine masline 2 051


Dobar tek !!!

12 comments:

Snjezana November 20, 2010 1:45 PM  

ponekad dobijemo masline na poklon iz mildure i ako ove godine stignu pokusat ih ovako napravit. uz pecene naravno, to me sjeca na djetintsvo i moju mamu, ona ih tako radi i ja ih volim.

Tadeja November 20, 2010 3:07 PM  

Teško da ću ikad dobiti svježe masline da bih nešto od njih radila, ali uživala sam u receptu, nikad se ne zna :)) i posebno fotografijama. Izgledaju doista delikatesno! :)

Unknown November 20, 2010 5:33 PM  

Slasno i zove za probati. Baš mi je bio užitak pročitati ovaj post o maslinama. Čarobne sličice!

Nale Coolinarija November 20, 2010 5:41 PM  

Nisam uspela sebe da istreniram da masline koristim cesce, nazalost. To je jedna od stvari koje ne mogu da promenim, ma koliko pokusavala. Ali, nad ovim fotografijama ostajem nema. Bravooo! Fenomenalno deluju.

Laka kuharica November 20, 2010 7:10 PM  

Prekrasne su ti fotke! prije nekoliko godina nabrala sam nešto maslina i samo ih posoljene pekla kako i ti veliš i bile su odlične. kako do svježih maslina ne mogu doći ni u snu, barem si pasem oči na ovima na tvojim slikama.

Branka - byB November 20, 2010 8:12 PM  

Divni postovi o maslinama, dojmio me se onaj sa berbom a jednako i ovaj sada. Sve je tako domaće, lijepo , dobro ! Ove masline si super spremila, izgledaju vrhunski ! Kao što kažeš uz malo sira i kruha ništa više niti ne treba !

Unknown November 20, 2010 10:17 PM  

Draga moja, imaš jednu nagradu za tvoj blog ona govori upravo ono što ja mislim:)

Наташа November 21, 2010 9:34 PM  

Hvala ti na ovom tvom maslinastom serijalu! Moram ti priznati da ga sa uživanjem pratim i da jedva čekam nastavak. Nadam se da slijedi! :)))

dvi ribe dva kumpira November 21, 2010 10:47 PM  

Nastavak slijedi obavezno ;)
Imam jos par recepata o maslinama koje zelim podijeliti ;)
Ove godine sam htjela probati sve nacine za koje znam pa ako bude moguce pronaci meni neki najdrazi,
sigurno mi nece biti lako jer ih volim na svaki nacin, al potrudit cu se svakako ;))

Andrea November 23, 2010 11:06 AM  

E ovo već i meni zvuči zanimljivije i sigurno ukusnije. :)
Ipak najviše su me oduševile fotke. :)

nada1 November 23, 2010 1:58 PM  

volim masline,i znaš da bi ih mogla kupit i odgorčit:)
slike su odlične:)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP