Tuesday, February 23, 2010

Buhtle iz Masaterine biljeznice

opet masaterine buhtle 032


Za nasu blogersku igru FBI rukavice, ovaj mjesec je bio zadatak istraziti Snjezanu i njen blog.
U svoj svojoj strci sam htjela isprobati nesto i nisam se puno mislila sto,
naravno Masaterine buhtle, toliko ishvaljene i isprobane.
Ljudi su sa odusevljenjem pisali o njima i isprobavali ih ponovno i ponovno.
Htjela sam vidjeti oko cega se dize tolika prasina ;)

opet masaterine buhtle 013

Tijesta obozavam raditi....kada bi ih jela peti dio koliko ih volim radit imala bih 150 kg ....
Ponovno sam pogledala recept....onako pazljivo i jedna stvar me zbunila, a to je 40 g kvasca na 500 g brasna,
za moj ukus malo puno.
Sad cete mi rec da jedino da prigovaram kada je kvasac u pitanju, a ostali nije nitko a toliko ih je oprobalo....
Na Coolinarici u 120 komentara nitko nije ni spomenio kolicinu kvasca osim mene...
Ali i u nekoliko drugih Snjezaninih recepata sam vidjela istu kolicinu kvasca na istu ili malo vecu kolicinu brasna.
Ja osobno volim raditi sa svjezim kvascem radije nego sa suhim,
u stvari sa suhim nemam bas ni puno iskustva.
Ja osobno ne stavim nikada vise od 20 g na 1-1,5 kg brasna i nikada nemam problema sa dizanjem tijesta,
ne volim miris kvasca u tijestu nikako.
U buhtlama je pisalo da ih pustimo da se dizu 40 minuta,
pa sto fali ako ostanu i sat do sat i pol.....svejedno se dignu, ali nemaju jaki miris kvasca.
Sad ce te mi rec da tko ima toliko vremena cekati....
e pa tijesto se radi kada se ima vremena, ono trazi dosta strpljenja i vremena,
to mi je nekako najveca tajna uspjesnog tijesta, jer ono ne podnosi zurbu nikako.
Tijesto sam radila sa izmjenom u kvascu i jos jednom stvari koju inace radim u puno tijesta i peciva,
dodala sam jedan prasak za pecivo,
to mi nekako daje extra mekocu u tijestu.
I ovdje je to bio pun pogodak.
Ove buhtle su mi bile prekrasne,
okus odlican, mekane, prozracne.....ma odlicne.
Naravno, nisam ih radila samo jednom,
prvi dan kada sam ih napravila djeca su ih pojela u roku od "odmah" i narucili odmah drugu turu za sutradan, a to se cesto ne dogadja...
Druga tura je opet fantasticno ispala i isto tako nestala :))

opet masaterine buhtle 014

Potrebno je:

50 dag brasna
prstohvat soli
1dl mlakog mlijeka
1 jaje
2 zumanca
1 naribane korice limuna
5 dag šećera
1 dl mlake vode
20 g svjezeg kvasca
1 prasak za pecivo

maslaca ili margarina za premazivanje i pleh
secer u prahu za posipanje
pekmez, nutella ili čokolada


Kvasac razmutiti sa malo mlijeka, zlicicom secera i brasna oduzetog od gore navedene kolicine.
Sve ostale sastojke pomijesati, dodati dignuti kvasac i lagano mikserom umutiti glatko tijesto.
Ostaviti ga da uzadje dok se volumen skoro ne udvostruci.
Nadignuto tijesto istesti na pobrasnjenu povrsinu i razvaljati na oko 2 cm debelo.
Kidati kvadratice tijesta iste velicine i na njih staviti nadjev.
Zaviti svaki pravokutnik sa punjenjem u lopticu. Paziti da je dobro zatvorena sa svih strana kako se nebi otvorila prilikom pecenja.
Svaku lopticu namazati rastopljenim maslacem i slagati ih u kalup lagano razdvojene jedne od drugih i ponovno ostaviti prekriveno krpom ili plasticnom folijom da tijesto naraste.
Peci u zagrijanoj pecnici na 170* stupnjeva dok ne porumene.
Posuti ih secerom u prahu i posluziti jos tople.

opet masaterine buhtle 042

18 comments:

JA U KUHINJI... February 23, 2010 10:32 PM  

Joj od tvojih fotki uvek mi krene voda na usta :)

cosmo2503 February 23, 2010 11:07 PM  

Da umiješ raditi sa tijestom dokazala si svojim receptima. Kada smo radili tvoj kruh ja sam iznijela da je po teoriji na kilogram brašna ide do 20 g svježeg kvasca, odnosno do 7 g suhog aktivnog kvasca ili preciznije do 20% svježeg kvasca ili 0,66% suhog aktivnog kvasca. U ovoj američkoj literaturi se spominje i suhi kvasac kao nešto različito od suhog aktivnog kvasca, jer je ovaj suhi aktivni 25% aktivniji i zapravo je riječ o instant kvascu, koji se kod nas i prodaje u kesicama od 7 g. Ovaj suhi (koji nije instant) sam viđala kao pivski kvasac i ja sam mislila da je to nekakav dodatak prehrani, zapravo nemam pojma. Ja bih se uvijek oslonila na iskustva vrsnih pekara poput Reinharta i ne bi stavila više od 20 g kvasca, jer ni ja ne volim kada mi tijesto miriše na kvasac, a lično mi ne smeta ni čekati 4 sata da se tijesto digne.
A buhtle, kako si ih napravila uz opaske koje su na mjestu, ma nisu mi bile u planu, ali u petak radim do dva, pa imam vremena napraviti ih za večeru. Izgleda da ćete me ti i Maja natjerati svojim prekrasnim uradcima da to i napravim

dvi ribe dva kumpira February 23, 2010 11:15 PM  

Hvala Selma.
Recept je jako dobar onakav kakav je, jedino sto stvarno ne volim je ogromna kolicina kvasca,
Ljudi ponekad krivo shvate, al stvarno sam opasku napisala dobronamjerno.
Ponekad kada neke od nas rade duplu smjesu necega sto sadrzi kvasac, udvostruce i kolicinu kvasca, a to stvarno nije potrebno.
Treba sacekati samo trunkicu duze i stvarno ce te biti nagradjeni prekrasnim tijestom u kojem je i kvasac ugodjen bas onako kako treba,
kvasac ce odraditi svoje, samo da mu se da malo vremena.

cosmo2503 February 24, 2010 7:41 AM  

Nova slika u zaglavlju mi je predivna. Tako je životna.

Vali February 24, 2010 8:53 AM  

Vidiš, nisam pojma imala to s kvascem. Nisam neki stručnjak za dizana tijesta i uvijek sam mislila da ako udvostručim količinu brašna, moram i količinu kvasca. Baš sam puno naučila! Buhtle izgledaju fenomenalno, tvoje su fotke uvijek tako jednostavne i tako žive!

Unknown February 24, 2010 9:06 AM  

Draga moja, i ja nisam ljubitelj mirisa kvasca u tijestu i isto tako rađe čekam duže da se tijesto diže. Vrlo često u tijesto, npr. za pizze stavim i prašak za pecivo. Nešto mi se tako sviđa.
Ove buhtle us stvarno savršene a tvoje slike su isto takve.

Andrea February 24, 2010 9:11 AM  

Branka moja baš mi je drago što si malo aktivnija na blogu. Nedostajala si!
Prekrasna ti je fotka na headeru, baš ostavlja snažan dojam.
Buhtle su ti divne kao i fotke. :)

Maja Babić February 24, 2010 9:31 AM  

Mnogo su lepe fotke a i buhtle. I ja sam primetila da je kocka kvasca previse. Da sam prvo procitala komentare na Coolinariki odmah bih pravila buhtle sa pola kocke kvasca. Ovako sam ih radila dva puta za dva dana, ali isplatilo se :)

dvi ribe dva kumpira February 24, 2010 10:14 AM  

Hvala drage moje na komentarima :)
Nova slika u zaglavlju je moj tata :)
Ucinilo mi se zgodno kada je "nizao" papriku i uslikala sam ga,
Imam cijelu kolekciju ovakvih i slicnih fotografija,
Bojala sam se da sam ih izgubila i tako obradovala kada sam shvatila da sam ih u stvari sacuvala.
Kada sam je stavila na Coolinariku, Monsoon je tagirala sa "zivot je lijep" tagom i u stvari kada sam to vidjela pomislila sam da bolji tag nije ni mogla staviti.
Kada je moj tata vidio da sam stavila sliku na internet, a i sutradan sam ga slikala na istom mijestu, al u drugom poslu, rekao mi je da ga ne slikavam, da sam stavila sliku njega u 'sporkoj robi" da ga svatko ziv vidi,
da ako je to znao da bi se on uredio :lol:
Zato mi je i lijepa ova slika, jer nije namjestena, vec spontana i bas ziva....

Tanja February 24, 2010 10:20 AM  

Prave lepotice!!!:)ovi tvoi na fotke,s cime su punjeni nutella il cokolada?Volim tvoje fotke,lepe i jestive:)

dvi ribe dva kumpira February 24, 2010 10:28 AM  

Tanja, hvala :)
Ove na slici sam punila cokoladom, samo sam stavila na svaki kvadratic tijesta kocku cokolade i umutala, ona se svakako rastopi a i jedu tople.

Anonymous,  February 24, 2010 11:13 AM  

uh ta prva fotka je f-a-n-t-a-s-t-i-c-n-a!!! dode mi da polizem ekran!

a i ta u headeru je odlicna.

Вера February 24, 2010 11:26 AM  

Savrsene su,sada ću i ja morati deci praviti.Ja sam od onih sto u startu smanje kvasac,recimo kada na 500g brasna neko napise kocka-20g kvasca ja tu odmah prepolovim.Slazem se sa time da je nepotrebno duplirajući meru za brasno-testo uduplati kvasac.

Snježana Cetina February 25, 2010 12:07 AM  

Prekrasne buhtle, izgledaju lagane kao pahulje !!
Hvala ti na tako krasnoj izvedbi !!
Baš me veseli što si ih morala ponovo raditi ;)

Snježana Cetina February 25, 2010 12:08 AM  

I da, jako mi se sviđa i nova slika na vrhu bloga !

Ljiljana February 25, 2010 10:06 PM  

I ja sam ih radila, stvarno su lepe. Kvasac sam smanjila, posto ga inace stavim uvek manje nego sto obicno pise u receptima a dam testu malo vise vremena da naraste.
Divno si ih napravila :)))

Branka February 26, 2010 2:28 PM  

ajme koje divne buhtle, zbilja su prekrasne a kako vidim i predobre !!
i ja se pridružujem pohvalama za novu sliku na zaglavlju, odmah me privukla i veliki pozdrav tati !

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP