Tuesday, December 29, 2009

Juha od sacivice

2058



Evo i mene napokon poslije malo duzeg izbivanja :)
Najprije zelim svima sretan i blagoslovljen Bozic i sve blagdane !
Nisam se razlijenila vec jednostavno nemam vremena,
svaka mi je minuta dragocijena i zelim je pametno iskoristiti u renoviranje moga novog doma.
Puno toga se napravilo, a jos dosta posla ceka,
ali, sve ce se stici i napraviti,
Boze daj zdravlja.
Bozic doma poslije toliko godina.......
Boze dragi, pa toliko dugo sam ga cekala......
iskreno, nije isti osjecaj kao prije.
Ja mislim da je Bozic obiteljski praznik i blagdan, a moja obitelj trenutno nije na okupu :(
Al.......zato cemo uzivati za Uskrs !
Iskreno, nekako mi je falio Bozic na koji sam naucila citav moj odrasli zivot, a to je Bozic u Australiji,
cisto zbog hrane, zbog nicega drugog.
Naravno svi znamo da je Bozic u Australiji u ljeto, a samim time ide i kompletno drugacija hrana od one koja se jede zimi, nekako puno laganija i svjezija.
Ove godine i Bozic u Hrvatskoj je bio jako topal pa mi nekako dosadilo svo ono meso i pecenke, pretesko to za mene,
kada bih ja jela takvu hranu duze vremena, ne znam sto bi bilo sa mnom :)
Ja sam danas odlucila kuhati sacivicu, kako se zove u mom kraju, ili mozda poznatiju pod imenom leca.

1977

Mi je volimo jako.
Interesantno, dok puno ljudi i nju i fazol kuha sa suhim mesom ili kobasicama, ja je uvijek radim bez mesa,
nekako kao da mi narusi njezin prekrasan okus.
Ona mi je savrseno lagana i ne optereti toliko stomak kao fazol.
Ovo ce biti jedan od onih "od oka" recepata, gdje se nije potrebno slijepo drzati recepta,
mada se ja nikada kada je u pitanju slano jelo ni ne drzim bas tako recepta,
Kolaci su za mene cista kemija pa u njima pazim doslovno na svaki gram.

Potrebno je:

2 kapule
par korjena od celera
2-3 mrkve
1-2 lovorova lista
2 solje sacivice
1 mala kantica pomidore u konzervi (lagano rukama zgnjecena)
vode po potrebi
sol i papar
2-3 krumpira izrezana na kockice
maslinovo ulje
persinovo lisce sitno narezano

Na sitno narezati kapulu, mrkvu i celer i staviti u teci sa malo maslinovog ulja i lagano prodinstati, tek toliko dok posvijetle ili dobiju "prozirnu"boju.
Dodati i lovorov list.
Dodati zgnjecenu pomidoru i lecu, doliti vodom da sve bude pokriveno i pustiti lagano kuhati dobrih pola sata ili po potrebi.
Kada leca skoro omeksa, dodati joj na kockice narezan krumpir,
kuhati dok oboje sasvim omeksa.
Provjeriti okus i dodati persinov list sitno narezan,
dooobro podliti maslinovim uljem i posluziti.


2007

Obozavam jela koja se podlijevaju maslinovim uljem prije posluzivanja.
Molim vas nemojte skrtariri na njemu, jer stvarno jelu da poseban smek.
Sijecam se da je moja baka kuhala sacivicu i par krumpirica bez ikakvih dodataka, samo na vodi,
ali maslinovo ulje i u ono vrijeme je bilo neizbjezno,
stvarno da obicnom jelu prekrasan shmek.

2043


Ovo jelo je odlicno i za skrobni dan za Un dijetu koja mi trenutno nije ni na kraj pameti,
al, eto samo da vam se pohvalim,
moram,
pukla bih kad ne bih,
smrsavila ja najmanje 10 kila......
Dobar tek !!!

24 comments:

Snježana Cetina December 29, 2009 11:14 PM  

Krasno!
Čestitke za UN-ku :) i sve najbolje u Novoj godini, neka ti se ispune i preostale želje :) uz obilje zdravlja i veselja :)

Nada December 29, 2009 11:20 PM  
This comment has been removed by the author.
dvi ribe dva kumpira December 29, 2009 11:21 PM  

Snjeze draga, ma kakva Un-ka :lol:
u mene u kuci zadnjih mjesec dana je bilo gore nego u ijednoj teretani :lol::lol:
Al, sto god, kompletno me izmjenilo, bar na izgled :)
Sretna Nova i tebi draga i tvojoj obitelji ;)

Snjezana December 30, 2009 12:09 AM  

a, evo mi je, sunce moje!
u novom domu, u novoj kuhinji!:)))
da samo znas kako si mi nedostajala...:(
jel' ovo znaci da nam se sad za stalno vracas?:)))
10kg! svaka cast!:)))) aj, posalji te lijene majstore k meni da i ja malo nosim namjestaj po kuci.;)

Ljiljana December 30, 2009 4:53 AM  

Bas sam se obradovala kada sam videla tvoj post. Odlicna ti je leca i ja je tako kuvam, bez mesa.
Zavidim ti za onih 10 kila, ja cu oko praznika verovatno da dodam toliko :)))

Vali December 30, 2009 8:02 AM  

Sretan ti Božić i sve najbolje u Novoj! Juha je prekrasna. I naravno, čestitam na 10 kg manje! :)

dvi ribe dva kumpira December 30, 2009 8:35 AM  

Hvala, hvala :)
Nisam mislila da sam vam toliko nedostajala :lol:
Nade, ja sam u Hrvatskoj vec od polovice listopada.
Snjeze, nisu ni majstori lijeni koliko se meni zurilo :)
Kuhinja je stigla na Badnjak, mozes zamislit....
treba u njoj jos doradit par sitnica, ali ne smeta me, glavno da je stigla :)
Za moj gubitak kilaze su zasluzni ovih 20 stepenica u kuci i jaaaaaaako puno nervoze i zivaca :)))
Nadam se da je ovaj post "oznacio" moj povratak, ali, nemojte mi zamjerit ako ne budem bas vrijedna kao prije :)))
Imam toga toliko uslikano, napisano i spremljeno, ali stvarno nisam imala vremena da pisem.
Ljiljo i Vali, hvala vam, sretan i vama Bozic i praznici :)

JA U KUHINJI... December 30, 2009 9:01 AM  

Draga moja drago mi je "videti" te ovde...
Tebi i tvojima zelim sve najbolje u godini koja dolazi... da se lepo skrasiti i bez nervoze i zivciranja nastavite dalje... Osmeh na lice, smirenost u dusi i UZIVAJTE!

Andrea December 30, 2009 9:32 AM  

Draga Branka, baš sam se razveselila kad sam vidjele novi post. :)
Nisam uopće sumnjala da ćeš se vratiti na blog jer sam pretpostavljala da si sad zauzeta prilagodbom na novi dom. :)
Leću volim i kuham je na razne načine i s mesom i bez mesa, a tvoj recept će isto doći na red za isprobavanje. :)
Želim ti i sretan Božić, znam da nije isto kao u Australiji ali nadam se da ti je ipak prošao u miru i ljubavi. :)

Sweet Corner December 30, 2009 9:37 AM  

bas je lijepo vidjeti te opet:)) sve najbolje tevi i tvojoj obitelji, stetan Bozic i sve najbolje u Novoj i uzivaj, cestitke:))

Unknown December 30, 2009 9:47 AM  

Draga Branka, toliko si nedostajala. Ja sam ostavila i neku nagradicu na svom blogu ne bih li bar telepatski poslala želju da se ponovno javiš.
Leću obožavam i isto tako strašno volim sva jela u koja na kraju malo naspeš maslinova ulja koje meni dođe kao najbolji začin.
U nekim djelovima Italije leća se jede pri dočeku nove godine (i još se u šaci drži kovanica) što je simbolično!
I tebi i tvojoj obitelji svako dobro u Novoj godini!

Shangri La Food December 30, 2009 10:13 AM  

Draga Branka,
lijepo te opet vidjeti.
Nadam se da će uskoro sve "sjesti " na svoje mjesto i život krenuti dalje sretan i sa cijelom obitelji na okupu.

Leća izgleda super.

Sve naj naj u Novoj.

Andrea

Вера December 30, 2009 11:38 AM  

Draga Branka,Sretan Božić i sve najbolje!!!Znam da si sada u gužvi i ne zameram ti sto te nema na blogu ali fališ...:)

dvi ribe dva kumpira December 30, 2009 12:02 PM  

Snjeze, hvala ti za nagradu, rado cu je uzeti.
Kada sam mijenjala izgled bloga svoje ranije dobivene nagrade nisam sacuvala tako da ih nisam uopce ni stavila.....
al svakako hvala i tebi i svima koji su mi ih udijelili :)

Josipa December 30, 2009 2:18 PM  

čestitam na izgubljenim kilama, to je jako lijepo postignuće! ja bih isto trebala na pročišćavanje nakon ovih blagdana, ali valjda će to sve otići samo od sebe kad opet počnem raditi :) ovo varivo mi izgleda jako lijepo, posebno zato što nema mesa... mnogima to nije potpun obrok, ali mi slična variva pravimo vrlo često :) p.s. jako me razveselio novi post!

cosmo2503 December 30, 2009 4:23 PM  

Ma meni su tvoje juhe i sve što kuhaš fenomenalne, bogate i tu ne treba nikakvog mesa. Ja volim leću, mada je prilično rijetko spremam jer nas uveliko podsjeća na rat kada je bila jedina alternativa riži ili grahu.

Dragana Pušica - Moje Grne blog January 01, 2010 6:05 PM  

Srećna Nova godina!!! Sve najbolje tebi i porodici!

Laka kuharica January 02, 2010 10:18 AM  

Ja lecu isto radim vise kao povrtnu, dodam malo pancete, sitno narezane, ali sve s puno povrca, bas slicno tvome receptu. Odlican je!

Laka kuharica January 02, 2010 10:25 AM  

Odlicna juha, kao da imamo isti "odokativni" recept! Volimo ovako spremljenu lecu, ja samo dodam malo pancete narezane na super sitne komadice, radi mirisa. A dobra je i topla i hladna, zar ne? Cestitam na dijeti, i meni bi trebala.

Un Mondo di Sapori January 02, 2010 4:03 PM  

Jako fina juhica, svi ukućani zadovoljni! http://mmmary.coolinarika.com/slike/prikazi/263494 :)))

Maria January 02, 2010 9:41 PM  

Dear Branka, may all your dreams come true and may you be blessed with all the best things in life! Happy New Year! Kisses!

Unknown January 03, 2010 7:09 PM  

Vidiš koliko komentara... to znači brzo se vrati...
Imaš jednu nagradicu na mom blogu!

dvi ribe dva kumpira January 09, 2010 7:57 PM  

Selma draga, situacija je grozna...ljudima su kuce poplavile,sve im je unisteno.... stvarno je grozno.
Za sljedecih par dana i da pada ja bih jos bila OK, al nadam se stvarno da ce se vrijeme stabilizirati.....Boze daj, nista drugo !

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP