Tuesday, September 1, 2009

Dulce de leche

IMG_8236






Za ovo sam prvi put cula na stranicama Coolinarike od Larani, zene koja zivi u Cileu,
kao i za tapiocu i mnostvo drugih za mene tada nepoznatih stvari.
Kopkalo me sto je to i kakvog je okusa, ali mi se nije dalo stati kraj sporeta i mijesati 2-3 ili 4 sata.

IMG_8323


Proucavajuci malo po internetu nasla sam zgodniji i za mene laksi nacin pripreme.
Inace Dulche de lehe je sos baziran na mlijeku.

IMG_8221


Dobije se laganim kuhanjem mlijeka i secera a finalni produkt je dosta slican karamelu.
Jako se puno koristi u Argentini, Urugvaju i Cileu.
Posebno je popularan u Americi,
a ako uzmemo u obzir da skoro svaki blog ima svoj Dulche de lehe, izgleda i kod nas.
Zaintrigrirao nas je sve ;))


IMG_8305

Ja sam radila kao malo lijeniju verziju, kuhala sam kondenzirano mlijeko gdje nije trebalo mijesanje vec samo redovno podlijevanje vrelom vodom.

Potrebno je:

1 kantica kondenziranog mlijeka
par sati vremena

Kantici skinemo naljepnicu i otvaracem joj probijemo vrh na dva mijesta.
Ja joj probijem vrh cisto iz razloga jer me strah da prilikom kuhanja ne puke,
ne znam da li je to potrebno ili ne, netko kaze da je, a netko opet da nije,
ali volim biti oprezna.
Larani mi je rekla da se moze kuhati i bez rupica, al u tom slucaju bi trebalo cekati dok se skuhana smijesa u kantici sasvim ohladi, dok ja ovu otvaram cim je dovoljno hladna da je mogu uzeti u ruku.
Na dno manje tecice stavimo malu krpicu pa na nju kanticu mlijeka, nalijemo vodom skoro do vrha kantice i pustimo kuhati na laganoj vatri oko 3 sata.
Krpicu stavim iz razloga jer kantica "klapka"dok se kuha pa me pomalo nervira ;)
Kako voda kuhanjem isparava obavezno dolijevati vodu u tecicu, tako da je skoro cijela kantica uronjena u vodu cijelo vrijeme.
Moze kuhati i 4 sata, tada ce se dobit dosta gusci karamel i puno tamnija boja.
Nakon kuhanja kanticu otvoriti, smjesu izliti u zdjelicu i zicom izmijesati da se dobije glatka smjesa.

IMG_8235

Ohladiti i koristiti za razne slastice.

IMG_8259

Dobijete gustu, skoro ljepljivu i slasnu poslasticu.
Ovaj na slikama je kuhan 4 sata, malo je gusci i koncetriraniji.
Kada sam radila ovaj sos, Godiva je stavila recept za cokoladni kolac sa Dulche de lehe koji me je odusevio.
Ja sam ga radila sa receptom od moje cokoladne pjene koju radim vec godinama.
taj recept cu staviti za koji dan.

IMG_4392

IMG_4482


Okus je bio fenomenalan !!!!!
Moze se koristiti za nadjevanje raznih kolaca, korpica, oblatni, palacinki.....stvarno milione kombinacija.

Nasla sam i francusku verziju ovog prekrasnog i bogatog sosa, Confiture de lait, dosta slicnu ako ne i istu.
Razlika je sto francuzu imaju dodatak brandya ili vanilije u kremi,
Svakako, jako, jako lijepo, ukusno i bogato..
Koliko moze stajati ovako napravljeno ne znam,
ali koliko god da napravite sigurna sam da ce te ga jako brzo iskoristiti i potrositi.
Moja djeca ga jedu samo ovako.....zlicom.

IMG_8281

6 comments:

Unknown September 01, 2009 8:22 AM  

Ovo jeste pravo savršenstvo! Već se dugo spremam praviti neku verziju jer ovdje nema kupiti kondenziranog mlijeka!

Vali September 01, 2009 9:09 AM  

Stvarno savršeno izgleda! Spremam ga se već dugo raditi, a onda će pasti i ova torta koju već dugo gledam! :)

JA U KUHINJI... September 01, 2009 2:28 PM  

slike su ti tako njami da bi slinila pred monitorom satima... a da je krem super znam jer sam ga pravila...

Snjezana September 01, 2009 2:33 PM  

e vidis kako si ti vridna kad me ne zoves.;)
ovo nisam nikad pravila i sad kad sam vidjela tvoje slike obecala sam sebi da cu pokusati.:)

Shangri La Food September 02, 2009 1:35 PM  

Gdje da kupim kondenzirano mlijeko u zagrebu? ako netko zna molim za pomoć

Snježana Cetina September 02, 2009 10:27 PM  

Mmm ovo bi baš probala !!
Imaš kod mene nagrade, preuzmi ako ti se svidi koja ..

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP