Sunday, May 31, 2009

Ajme.....ne jedan vec dva cokoladna tarta

IMGP0424



Sve sam se mislila hocu li uspjeti napisati ovaj recept za Ajme koliko nas je, nasa blogerska igrica koju je osmislila Monsoon, a ovomjesecna domacica je Sanela.
Jesam uspjela sam, u zadnji sekund ali sam tu.

Imam dva krasna cokoladna tarta koja sam htjela podijeliti sa vama.
Tart je napravlje od prhkog tijesta za kojeg inace kazem da nema stvarno nista lakse za napraviti,
jako, jako jednostavno i trebate se drzati recepta doslovno do svake rijeci, a ja vam garantiram uspjeh 100%.
Ja sam dugo, dugo vremena zazirala od ovog tijesta jer sam uvijek mislila da mi to nikada nece uspjeti,
poslije sam ga malo pocela proucavati i shvatila sam da u stvari nema nista lakse za napraviti od njega.
Ovaj recept koj cu vam napisati je Niggelin iznjene knjige "How to eat".
Ja sam se odusevila.
Najvaznije od svega je da sve namirnice moraju biti hladne i da se tijesto dodiruje najmanje moguce.
Ne smijete tijesto ni miksati u food processoru dugo, vec tek toliko da se sastojci spoje, inace ce te zavrsiti sa zilavim i tvrdim tijestom.
Ranije sam stavila ovaj recept na Coolinariku i nekoliko cura ga je isprobalo, neke su bile jako zadovoljne, a druge su se opet tuzile da je tijesto zilavo,
a tu sam odmah znala sto je poblem,
znaci minimalno miksanje i minimalno dodirivanje tjesta rukama.

Nadjevi mogu varirati,
jedni se peku, drugi se samo suse, treci opet tek da se samo ohlade.


Potrebno je:

120 g brasna
60 g maslaca(najbolje je pola maslac pola mast),hladnog iz hladnjaka
1 zumanjce
1 zlicica jogurta,ili kiselog vrhnja ili limunovog soka ili soka od narance

Nadjev:

320 ml vrhnja za kuhanje
2 zlice secera
mrvicu soli
115 g maslaca,izrezanog na kockice i sobne temperature
445 g tamne cokolade za kuhanje (najbolje sto mozete priustiti)
100 ml vrhnja za kuhanje
kakao za posipanje




Za tijesto izvagati brasno i dodati ga u zdjelu od food processora sa maslacem i masti ako je koristimo.
Mast napravi tijesto stvarno preprhko,a kolicina je tako mala da se ne trebate bojati da ce te se zdebljati.
Zdjelu sa brasnom i masnocom staviti u zamrzivac 10-tak minuta.
Istuci viljuskom zumanjece ,dodati jogurt ili vec sto koristimo od navedenih kiselih namirnica. Ukljuciti food processor sa brasnom i masnocom da radi dok dobijemo fine mrvice ,a tada kroz otvor na vrhu masine dodamo zumanjce i ostavimo masinu da radi dok ne smijesa ne pocme formirati u loptu,a da se jos mrvi.

My Pictures

Znaci,ne da se sastavi sasvim,vec da je skoro sastavljena,a zatim je mi oblikujemo sami rukama,ali jako kratko.
Jako je vazno tijesto sto manje dirati rukama i jako kratko mijesiti.
Oblikovano tijesto lagano pritisnemo u oblik diska ,stavimo u plasticnu vrecicu i spremimo u frizider za 20 minuta da se tijesto odmori .
Ukljucimo pecnicu da se zagrijava na 180*.
Nakon 20 minuta razvaljamo tijesto tako da oblozimo i stijenke i dno ,a visak tijesta odstranimo.


My Pictures1

Tijesto pecemo na slijepo nekih 15-tak minuta ,a zatim odstranimo papir i kuglice ili rizu...sto god da smo koristili kao optrecenje, nastavimo peci dok tijesto dobije finu zlatnu boju.
Za nadjev stavimo vrhnje na vatru,dodamo secer i sol i dovedemo do vrenja,
Ugasimo vatru,a u vrhnje dodamo maslac i cokoladu i mijesamo drvenom kasikom dok se cokolada ne otopi i dobije jednolicna smijesa.
Pustiti da se malo ohladi,a onda dodavati uz stalno mijesanje extra vrhnje tako da cokolada bude sjajna i glatka.
Pustiti da se jos malo ohladi, ali ne do kraja.Smijesa mora biti jos uvijek u razlijevajucem stanju,mlaka.
U ohladjeno tijesto tada izlijevamo nadjev i ostavimo 2-3 sata na sobnoj temperaturi da se stisne.
Posluzimo posuto kakaom uz extra vrhnje i sa vocem po zelji .

IMGP0383

IMGP0384

IMGP0436

IMGP0410


IMGP0411
Ovo tijesto je za tart kalup promjera 23 cm,tako da sam radila smijesu i pol.
Filling je iz knjige Jamie Oliver “The naked chef” a omjer kreme je za tart kalup promjera 30 cm.

A sada jos jedan nadjev za tart.
Tijesto je isto kao kod prvog, a nadjev je mlo drugaciji.
Savrseno.....

Nadjev :
500g tamn cokolade
3 jaja
200 ml mlijeka
350 ml masnijeg vrhnja (double cream)


IMG_5688

Zagrijati pecnicu na 180*.
Napraviti i ispeci tijesto kao u gornjem receptu.
Cokoladu otopiti na pari.
Jaja istuci u dubljoj zdjeli.
Vrhnje i mlijeko zagrijati do vrenja te uz neprestalno mijesanje tu vrelu smijesu uliti u jaja da se sjedini.
Tu smjesu procijednjenu kroz cijedaljku dodamo cokoladi i dobro izmijesamo.
Ulijemo u peceno tijesto, vratimo u pecnicu ,odmah je ugasimo i ostavimo tart u njoj 45 minuta ili dok se nadjev stisne.

IMG_5686

Recept je iz knjige In hell's kitchen by Marco Pierre White.
Savrseno do bola :)))

11 comments:

nlo June 01, 2009 8:43 AM  

doživila sam čokoladni šok rano jutros:D predivno izgledaju oba!

Вера June 01, 2009 10:00 AM  

Bozanstveno,ostavlja bez reci i daha!!!

Nevena Buljan June 01, 2009 10:48 AM  

a joooo..ovo tako dobro izgleda, preprekrasno ti je ispala, nema bolje stvari od ovoga...morati ću i ja napraviti...:D

Nada June 01, 2009 12:09 PM  

A ja kažem:ajme Branka divim Vam se uvijek i opet iz početka...Ovo je pravo pravcato savršenstvo,od recepta do izvedbe,pa do slika...predivno,ostala sam bez riječi....odrezano do u tančine savršeno...

Maria June 01, 2009 12:29 PM  

Oo Branka imaj milost ... prekrasno e! Imam nagrada za tebe v moj blog :)

Sweet Corner June 01, 2009 12:39 PM  

ajme koje fotke.....savrseno, ostala sam bez teksta!

Unknown June 11, 2009 6:59 AM  

Nemam riječi. Savršenstvo!

Unknown April 03, 2013 4:35 PM  

Pitanje: i meni treba smjesa i po zbog velikog kalupa. U tom slučaju idu 2 jaja :D?

dvi ribe dva kumpira April 04, 2013 3:38 PM  


Možeš slobodno dva manja ;)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP