Wednesday, June 24, 2009

Slow - roasted lamb shanks with caramelised onion and bean puree







IMG_7074



Ja volim lijepo jesti, ali to i nije nesto novo,
pa tko ne voli ;)
Obicno kada idem vani narucim nesto neobicno ili nesto sto necu jesti kod sebe u kuci, dok moj muz uvijek ide na sigurno, on rijetko isprobava nove stvari, a to mi nekada bude zao.
Volim nove okuse,
volim doci kuci i pokusati spremiti takvo nesto sto bih jela vani.
Nekada mi ispadne, a nekada malo manje.
Ovo jelo bih rijetko narucila vani, vjerujem da bih se odlucila za nesto drugo iz cistog razloga sto mi je ovo bas pravi "comfort food",
jelo u kojem se uziva "doma" a ne vani.
Ali zahvaljujuci cijeloj maloj biblioteci kuharica koje imam uvijek otkrijem nesto novo,
u stvari ni nemam dana koliko bih novih stvari i jela, a i htjela oprobati.


IMG_7010


Ovo jelo me je odusevilo okusom i stvarno bi moglo zauzeti mijesto i u najfinijem restoranu.
Okusi su cisto savrsenstvo za mene,
bogato, svjeze, slatkasto....savrseno.
Inace kada se malo bolje pogledam ja ili kuham nesto sto zahtjeva minimalnu pripremu ili onda opet idem u drugu krajnost, kuham satima.
Volim kuhati pa mi ne smeta, kuhinja me opusta i odmara.
Trenutno nam je zimsko vrijeme, a to mi godisnje doba nekako "trazi" bogate sosove,
i mogu vam reci da jednostavno uzivam.


IMG_7081


Radila sam janjece koljenice koje inace obozavam i kuhane i pecene,
ovaj put sam ih i kuhala i pekla u jednom jelu.
Meso od misica je obicno tvrdje i nije za upotrebu u nekom "brzinskom" jelu, ali spremljeni na laganoj vatri nekoliko sati, pretvore se u prvoklasnu hranu,
meso se naprosto topi i odvaja od kosti.

Potrebno je:

2 zlice maslinova ulja
8 janjecih koljenica
1 zlica secera
1 1/2 solje crnog vina
2 solje gobedjeg temeljca
3 cesnja cesnjaka, protisnutog
20 g maslaca
1 mala kapula na sitno narezana
1 stapic celera na sitno narezan
1 zlica koncentrata od rajcice
1 zlica svjezeg ruzmarina u grubo narezanog

Pire od graha:
2 x 400g kantica bijelog graha
1 solja pileceg temeljca
4 cesnja cesnjaka protisnutog
1 zlica soka od limuna
2 zlice maslinovog ulja

karamelizirana kapula:
40 g maslaca
2 srednje crvene kapule (luka)
1/4 solje smedjeg secera
1/4 solje balsamica

Zagrijati pecnicu na 150*.

IMG_6971


Koljenicama odstraniti zilice i masnocu.
Donji dio kosti odkinuti, a ostatak kosti ocistiti od mesa.
Lagano meso zasoliti i staviti na zagrijano ulje da se lagano proprzi dok dobije svijetlo smedju boju.

IMG_6985


Dodati vino, temeljac, secer i cesnjak.
Pustiti da zavri, poklopiti, maknuti sa vatre i staviti u pecnicu da se pece.
Peci 4 sata i u medjuvremenu dva puta mesto okrenuti.

U medjuvremenu napraviti pire i karamelizirati kapulu.
Isprati pod vodom i ocijediti grah, dodati mu pileci temeljac i staviti kuhati na laganoj vatri oko 20 minuta ili dok tekucina ne ispari.
prebaciti u blender, dodati ostale sastojke i izmiksati.

IMG_6990


Za karamelizirani luk je potrebno na otopljeni maslac staviti tanko narezan luk i na srednjoj vatri ga prziti 15-tak minuta uz povremeno mijesanje.
Dodati secer i balsamicni ocat i kuhati uz mijesanje jos 15 minuta dok se luk karamelizira,
dok tekucina ispari.

IMG_6993


Kada su koljenice pecene izvaditi ih vani, staviti ih na toplo i odliti sos koji je ostao u teci.
U istu tecu staviti extra maslac i dodati mu kapulu i celer,
mijesati na laganoj vatri dok omeksa.
Dodati brasno i mijesati minut - dva, a zatim dodati i koncentrat od rajcice te zaliti sosom kojeg smo ranije odstranili.
Dodati i ruzmarin te kuhati par minuta dok se sos zgusne.
Procijediti ga kroz cjedaljku i posluziti uz pire, meso i karameliziranu kapulu.
Ova kolicina je dovoljna za 4 jako gladne osobe ;)

IMG_7016



IMG_7088

Na kraju kada pogledam, pa i nisu mi neki posebni okusi, nisam ni koristila neke posebne namirnice,
ali krajnji rezultat me je jednostavno odusevio.

11 comments:

JA U KUHINJI... June 24, 2009 6:29 PM  

boze kako ovo savrseno izgleda... :)

Еoc June 24, 2009 7:11 PM  

Mmmmm ... gorgeous :) The pictures are so real :)

Unknown June 24, 2009 7:40 PM  

Savršenstvo, kao i sve kod tebe!

Snježana Cetina June 24, 2009 8:39 PM  

Jooj mogu ja malo kod tebe preseliti?
Ne mogu više trpiti tvoje slike, slikaš tako blizu sočne, ljepljive i njami hrane da se jednostavno moram vratit vidjet ponovo pa opet i opet ...

Maja Babić June 25, 2009 1:45 AM  

I ja gledam peti put. Neverovatne slike!
Prema jagnjetini sam obicno ravnodusna, ali na ovu bih se zalepila kao muva ;)

Pozdravi!

Duhek June 25, 2009 11:55 AM  

Predivno kao uvijek,znam da je kod vas zima..a ti nas i hranom vraćaš u to godišnje doba...klopa ti je pravo savršenstvo!

Sanja June 26, 2009 9:40 AM  

ajme kako bi ja rado zagrizla u to socno meso! predobro!!!!!

Andrea June 26, 2009 9:52 AM  

Kao da si opisivala mene i mog dragog u restoranima. I ja sam uvijek ta koja je spremna na nemoguće kombinacije dok je njemu najvažnije da se dobro najede.;)
Janjetinu volim u svakom obliku, za me je to najposebnije meso.
Pretpostavljam da je u Australiji jako dobra janjetina, ili se varam?
Prezentacija recepta je kao i uvijek fantastična. :)

Nikki June 29, 2009 3:36 AM  

Kako ovo savrseno izgleda...nisam ni ja ljubitelj jagnjetine ali ovu bih probala :))

nlo July 04, 2009 9:38 AM  

E ovo je stvarno extra:) kako li samo mekano i sočno izgleda:))

Anonymous,  August 29, 2009 1:31 AM  

Po drugi put pravim tacno po receptu i nemam rijeci najbolji recept za janjece koljenice, mnogo hvala, zaista je bez greske. Cesto smo jeli u restoranima slicno, ali poslije ovoga nema vise. Odsad samo na ovaj nacin i za nas i za specijalne goste
Torontella

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP