Sunday, April 26, 2009

Ragu alla bolognese

IMG_4810



Cesto puta mi se cini da su one najjednostavnije stvari zivotu i najljepse, pa tako i ovo jelo.
Cista jednostavnost za pripremanje a nagradite se sa prekrasno bogatim okusom.
Bas zato sto mljeveno meso i nije neka skupa ili ekstravagantna namirnica, cini mi se da u ovom jelu i pobija to s cim sam pocela ovu recenicu.
Stvarno bogatstvo okusa.
Ima mali milion rcepata za bolognese sos, svi su skoro slicni po namirnicama, ali ovaj mi se izdvaja od svih.

IMG_4777


Kolicine su ogromne tako da odmah upozorim, jer ovaj sos kada radim obicno pravim veliku dozu , rasporedim u zdjelice i zamrznem, paih onda vadim po potrebi, a nobicnije ih serviram uz domace njke ili spagete.


IMG_4786



Potrebno je:

malo maslinovog ulja
2 kg mljevenog govedjeg mesa
2 veca luka,sitno narezana
2 mrkve nasjeckane
2 stapica celera narezanog na komadice
2-3 lovorova lista
1 l crnog vina
2 zlice koncentrata od rajcice
malo ruzmarina par listova od kadulje
2-3 zrna cesnjaka
1 l propasiranih rajcica
1 l vode
sol i papar

Najprije meso izvaditi iz frizidera i ostaviti ga da dodje do sobne temperature.
Na taj nacin kada ga stavimo da se proprzi sa povrcem nece pustati vodu i kuhati se vec cemo ga fino zaprziti.
Na malo maslinovog ulja dodati povrce sa ruzmarinom i kaduljom,a cesnjak dodati nenarezan,vec onako, u cijelo.
Proprziti 5-6 minuta da malo omeksa a boja nam nije potrebna.
Meso zaciniti sa soli i paprom i dodati ga povrcu.
Ja ne mijesam prvih par minuta,vec pustim da uhvati boju na dnu i da toplina prodje skroz kroz cijelu smjesu.
Paziti da povrce ne zagori a po potrebi dodati jos malo ulja.
Meso mijesati povremeno i tako kuhati nekih 15-tak minuta.
Kada se meso pocme lijepiti za dno posude tada dodati vino.
I zakuhati ga da dodje u nista i onda dodati koncentrat od rajcice koji proprzimo u smjesi 2-3 minute uz stalno mijesanje.Dodati propasirane rajcice i vodu,dovesti do kljucanja i onda smanjiti temperaturu i kuhati da krcka oko sat i pol.Ako je potrebno dodati jos vode.
Na kraju dobijemo fini gusti sos.


IMG_4788


Umijesto da sos kuhamo sat i pol vremena na laganoj vatri mozemo ga staviti u pecnicu zagrijanu na 120 i lagano peci istu duzinu vremena kao sto bi i kuhali.
Kada posluzivamo pastu sa sosom uvijek ostaviti malo vode u kojoj smo je kuhali i po potrebi dodati u sos.
Posluziti uz pecorino ili parmezan sir.

IMG_4795


Dugo uzme dok se sos skuha, a ja kad ga napravim podijelim u zdjelice po potrebi i smrznem ih,tako da drugi put imam instant rucak,bez imalo muke.
Recept sam izvadila iz knjige ”Made in Italy” od “Giorgio Locatelli”, chef sa kojim redovno zaspim :lol:

15 comments:

Andrea April 26, 2009 1:28 PM  

Ovo je najdraže jelo mog dragog. Bar 2 - 3 puta mjesečno imamo bolonjez za ručak. Moj recept se ponešto razlikuje od tvoga, prvenstveno zato jer ja meso prijam na luku, a ne pržim ga. Svakako ću isprobati i ovaj način. U svakom slučaju fantastično jelo! :)

Snjezana April 26, 2009 1:58 PM  

ma, zeno, ti napravis umjetnost i od mljevenog mesa.:)))))

Vali April 26, 2009 4:17 PM  

Baš si umjetnost napravila od mljevenog mesa. Volim jako bolognese, tvoj je prekrasan! I ja kad ga radim, napravim više pa zamrznem.

Nina April 26, 2009 5:01 PM  

ovo božanstveno izgleda, ja pravim nešto drugačije, no sigurna sam da ću probati i ovako

nlo April 27, 2009 12:01 PM  

složila bi se se sa snježom! u svakom tvom prezentiranju jela osjetim tvoju ljubav i pažnju prema kuhanju:)

Nada April 27, 2009 10:58 PM  

Odlično..slike više nego savršene,a pastu obožavam..

Marija April 28, 2009 3:15 PM  

Savrseno! Moj omiljeni nacin za jesti spagete!

Prosli mesec su Daring Bakers pravili nesto slicno, ja nisam objavila jer su slike bile tragedija, ali ono sto je meni bilo neobicno jeste to da se ragu kuvao sa mlekom. I jako mi se svidelo.

Snježana Cetina April 28, 2009 10:58 PM  

Ajme, opet imaš slike da čovjek odmah ogladni. Obožavam ovaj umak sa špagetima i njokima na žlicu a ponekad sa pire krumpirom :)

Ljiljana April 29, 2009 3:49 AM  

Ne samo da sam uzivala citajuci i gledajuci tvoje divne fotke, vec sam se na kraju i dobro nasmejala. Zaspim i ja redovno sa njima, a onda me u sred noci probode rub knjige :)))

dvi ribe dva kumpira April 29, 2009 6:49 AM  

Hvala vam :))
Ljiljo, e da samo s njim zaspim....joj da vidis kolika ih hrpa ima :):)
Kuharice su mi stvarno stivo za laku noc ;)

Milicza May 09, 2009 7:52 AM  

slažem se , tvoje mljeveno meso izgleda savršeno i kao umjetničko djelo.. s knjogom zaspati je najlakše.. i ja to činim gotovo svake noći..

romantales May 09, 2009 6:00 PM  

Ragu i ja pravim sa istim sastojcima, doduše, umjesto koncentrata rajčice kod mene su to isključivo pelati (i to oni u kojima je samo rajčica i sol, bez dodataka kiseline za konzerviranje). No, kako ja ne volim vidjeti u gustim umacima niti komadiće luka niti komadiće povrća, problem sam riješila tako da luk izuzetno tanko nasjeckam (jako lijepo znam sjeckati luk ... lol) dok mrkvu i celer stavljam u komadu, bez prženja kako je uobičajeno (soffritto) - jednako daju umaku okus, a umak ljepše izgleda bez tih komadičaka. Kada se radi umak s pelatima nekako je uobičajeno da količinski bude pelata dva puta koliko mesa. Kuham barem nekoliko sati na vrlo, vrlo laganoj vatri. Što se pak vina tiče, kod mene je to samo jedna čaša na 500 g mesa, a bijelo ili crno, ovisi o ukusu. Ragu obično služim uz domaće rezance. Inače, obavezno probaj Locatellijev rižoto od gljiva ;-)

hram August 23, 2009 10:49 AM  

Ovo je najbolji recept za bolognese kojeg sam našla na netu.
Hvala.
Odličan blog.

hram August 23, 2009 10:50 AM  

Najbolji recept za bolognese kojeg sam našla na netu.
Hvala.
Odličan blog.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP