Friday, March 6, 2009

Cokoladni kuglof

IMG_1727



Volim raditi i tijesta i kolace, a skoro pa da ih ni ne jedem.
Kolace u principu volim bas kao i drugu hranu spremiti jako, jako jednostavno.
Nisam ljubitelj kompliciranih stvari,pogotovo u kolacima.
Da bi kolac bio lijep i ukusan nije potrebno pola kilograma maslaca,jos toliko vrhnja...tri razlicita tijesta, 2-3 razlicite kreme, a onda jos vrhunac svega mi bude jos neka glazura.
Za mene lijep kolac je jednostavan kolac.
To sam naucila u Australiji.
Cista jednostavnost, mada znam i ja ponekad malo zakomplicirat :)
Kolace stvarno rijetko jedem, ali kada je cokolada u pitanju,
e.....to je vec druga stvar.
Volim je....
Radila sam puno kuglofa, ali najveci problem kod njih mi je to sto u najcescem slucaju ostanu suhi, pa dok prilagodim sebi recept jednostavno me prodje volja.
Inace kolaci su za mene cista kemija,
stvarno sve mjerim u gram, jer inace to za mene nije to.
Sijecam se, davno kada sam radila londonere koje sam jela kod jedne zene koja je stvarno bila majstorica kolaca i dala mi recept,
nikako mi nisu izlazili kao njezini...
Nisu bili losi, ali to nije bilo to...
kada sam nabavila vagu...malo precizniju od one koju sam imala, e, to je vec bila druga stvar.
Volim mjerit sve u gram i tada nema sanse da cu pogrijesiti,
osim ako recept ne stima.
A i to mi se dogadjalo....
Iz tog razloga ne uzimam recepte od svakoga,
i ja se naucila pameti.
Sijecam se kada sam dala recept jedne moje pite jednoj gospodji pitala me je zacudjeno zar ga ja tek tako olako davam, a na moje pitanje zasto me to pita, odgovorila mi je da ona u takvim situacijama uvijek bar jednu sitnicu izmjeni, ali nekako uvijek neku kljucnu :D:D:D
Ja to ne radim, a u krajnjem slucaju nikome ni ne ispadne isto i po istom receptu.
Nemamo svi ni istu "ruku", ni pecnicu ili tko zna sto vec.
Ovaj kuglof je mekan, mirisan, jednostavno prekrasan,
ali nikako suh.
Tijesto izgleda kao da je najljepsi biskvit, a nikako kao valjano tijesto.
ja sam se odusevila.


IMG_1757


Najprije sam okolo kolaca zbog moje dijete sat vremena samo hodala i mirisala ga,kao macak oko vruce kase, a na kraju sam ga ipak oprobala,
jer kako bih vam ga drugacije opisala.
Potrebno je :
500 g brasna
1/2 zlicice soli
60 g caster sugar ( super fini secer, ali ne u prahu)
20 g suhog kvasca
2 veca jaja lagano umucena
100 g maslaca, otopljenog i ohladjenog
310 ml mlakog mlijeka
400 g tamne cokolade, otopljene i oprohladjene

Cokoladna glazura:
150 g tamne cokolade
40 gmaslaca, sobnetemperature
1 zlica ulja (po zelji)

Prosijati brasno i dodati sol, secer i kvasac.
Dodati jaje, otopljeni maslac i mlako mlijeko.
Izmijesiti dobro mikserom pa smjesu istresti na pobrasnjenu povrsinu i lagano umijesiti mekano tijesto.
Ostaviti poklopljeno dok se obujam udvostruci.

2009-03-06-2015-55


U medjuvremenu na pari otopiti cokoladu i ostaviti da se hladi.
Kalup od kuglofa namazati lagano maslacem,
a pecnicu ukljucite da se grije na 200*(180*fan forced).
Nadoslo tijesto premijesiti te razvaljati velicine 30cmx40cm, te tijesto premazite prohladjenom cokoladom te ga zamotajte kao roladu.
Rolu prebacite u kalup od kuglofa i ostavite da ponovno odstoji dok se nadigne.
Nadignuto tijesto stavite u zagrijanu pecnicu i pecite 40 minuta.
peceno izvadite iz pecnice, ostavite jos desetak minuta u kalupu pa ga onda istresite na resetku dok se potpuno ohladi.


2009-03-06-2015-551


Hladan kuglof preliti cokoladnom glazurom.
Za glazuru istuci cokoladu, maslac i ulje ako koristimote prelijemo preko kuglofa.


2009-03-06-2015-552
Varijacije na ovu temu:
Dodati 200 g grozdjica koje smo mocili u par zlica ruma u smjesu kada smo smjesi dodavali jaje, maslac i mlijeko.
Moze se dodati i 100 g listica od badema kojima prespemo cijeli kuglog preko cokoladne glazure.
Stvarno jako lijepo i ukusno.
Uzivajte :)
Recept je iz knjige "Crave a passion for chocolate"

31 comments:

Andrea March 07, 2009 8:31 AM  

Ajme kako ovo privlačno izgleda. Pekrasno čokoladno!
Što se recepata tiče i ja kod kolača sve mjerim na gram, a kod drugih stvari radim dosta odokativno. Mislim da je kod kolača jedino tako zagarantiran uspjeh. Nisu mi jasni ljudi koji iskrivljuju ili ne daju recepte, pa nije da su to izumi za nobelovu nagradu pa ih treba ljubomorno čuvati. :) Al eto koliko ljudi toliko čudi. :)

dvi ribe dva kumpira March 07, 2009 8:47 AM  

Tako to ide Andrea i slazem se, koliko ljudi toliko cudi,
ni ja takve ne razumijem nikako :):)
Meni je drago kada netko napravi nesto po mom receptu i kad mu uspije,
pa nitko sretniji od mene :):)
Zato i objavljujem ono sto volim :))

Snježana Cetina March 07, 2009 11:53 AM  

Imaš potpuno pravo što se tiče uvoda. Ja sam odmah prvi recept u životu dobila sa sastojcima gdje je bilo navedeno jedno jaje manje! Užas! Dobro da je naišla susjeda pa mi rekla pravu mjeru..
Kuglof ti je prekrasan!! Vidi se da je mekan i sočan :)

nlo March 07, 2009 12:58 PM  

ja isto tako nisam baš neki ljubitelj kuglofa upravo zato jer je za moj ukus presuh ili samo dosad nisam naišla na dobar recept. ove tvoje fotke obećavaju sasvim nešto drugo, nov, sočan, mekan i prozračan ukus :))

dvi ribe dva kumpira March 07, 2009 1:04 PM  

Draga Masatera, ima ih takvih puno,
na nasoj zajednickoj stranici ;) sam pronasla jednu koja se jos i hvalila okolo kako je namjerno stavila krive mjere...
Mozes li to zamislit :))))

dvi ribe dva kumpira March 07, 2009 1:05 PM  

Nlo, oprobaj, meni se jako svidio :))

Marija March 07, 2009 10:43 PM  

Najlepsi kuglof koji sam ikada videla!

Snjezana March 07, 2009 11:07 PM  

sinoc sam pokusala ostavit komentar ali nesto nije radilo kako treba. valjda je sada ok.
dakle, i meni su kolaci ziva kemija i sve mjerim u gram. mislim da je to zaista vazno. slana jela mogu kuhati odokativno iako neka od njih takoder zahtijevaju preciznost u mjerama.
a kuglof je mmmmm. mogla bih ovo praviti. samo ja nisam takav majstor s tijestom kao ti. to se dobro vidi kod challah.:P

Ljiljana March 08, 2009 12:38 AM  

Ne mogu da shvatim da neko namerno daje pogresne mere. To je stvanro grozno.
Branka, ponekad zanemim jer ne mogu da odaberem reci da opisem svoje zadovoljstvo gledajuci tvoje slike. Predivno si ga napravila. Testo me podsetilo na onu tvoju carobnu strudlu sa bademima, a njen mi je ukus jos uvek u glavi. Predivno!

Maja Babić March 08, 2009 1:38 PM  

Fotke su toliko lepe da idem ODMAH da pravim nesto slatko! Tako su jasne, bistre, blostave, cokolada se presijava. Ovo ne moze da se postigne na vestackom svetlu, sunce je ipak zivot...

Sto samog kuglofa tice, nisam nikada pravila kuglof sa kiselim testom, ali moracu :)

Anonymous,  March 08, 2009 2:39 PM  

U, ovo je savršeno. Tako sočno djeluje! Bravo!

Snježana Cetina March 10, 2009 12:16 AM  

Vjerujem da ima netko tko se hvali sa krivim receptima, nekima je to gušt kao i ono sa jedinicama.. Glupo mi je kad se postavi pitanje, znam da je netko stavio recept za minjone i nikako odgovorit kako radi glazuru. Šta stavi onda recept. Ako neću dati točan, neću ga ni pisati. Uvijek imaš predivne slike. Joooj kad će i nama ljeto da dođe malo sunca jer ja u prizemlju nemam skoro ništa :(

Violet March 10, 2009 1:03 PM  

Predivan je, predivan...

Nevena Buljan March 15, 2009 9:05 PM  

ajme..ovo je zaista prekrasno...

Anonymous,  March 20, 2009 10:28 PM  

predivno izgleda i planiram ga sutra napraviti samo me jedna sitnica zanima. Pise da ide 20 gr. suhog kvasca, to bi bile tri vrecice kvasca, na jednoj pise da je 7 gr.i da to ide na 500gr. brasna, pa mi se cini malo too much 20 gr. na istu kolicinu brasna? nadam se da nisam zakomplicirala:)znaci stvarno 20 gr.?

dvi ribe dva kumpira March 21, 2009 12:52 AM  

Evo provjerila sam mjere u knjizi za svaki slucaj da nisam napravila gresku,
nisam, stvarno ide 20 g,
ja sam radila strogo po receptu i inace mrzim miris kvasca u dizanim tijestima ili kruhu...ovaj se ne cuje kvascem, to garantiram.
Ja suhi kvasac kupim u pakovanju od 250 g pa ga mjerim,a kad se prisjetim i ja sam mislila isto kada sam radila ovaj kuglof.
Definitivno se nije osjetio miris kvasca.

Anonymous,  March 21, 2009 3:03 PM  

Hvala na odgovoru. Evo, sad sam zamijesila tijesto i sad cekam da mi se digne. No, tijesto mi se cini nekako premekano, tj. ljepljivo dosta, da li tako treba biti, kako cu to kasnije razvaljati, da li treba dodati jos brasna (da prestane biti ljepljivo) ili ne?

dvi ribe dva kumpira March 21, 2009 3:42 PM  

Ostavi tijesto dok se digne, a ako je i dignuto ljepljivo dodaj samo malo brasna...tek toliko da ne bude ljepljivo.
Trebalo bi biti mekano tijesto, ali ne ljepljivo,
al moze biti da je i do velicine jaja, brasna...
Al svakako, nemoj dodavati odmah,, vec poslije kada se tijesto digne.

dvi ribe dva kumpira March 21, 2009 3:49 PM  

Drzi se doslovno recepta i ne mozes pogrijesiti,
prepisala sam ga u gram i radila bas kako pise, od rijeci do rijeci i uspio je ovako kakav je na slici :)

Anonymous,  March 21, 2009 8:32 PM  

Evo, prije 20 min izvadjen iz pecnice, nismo mogli docekat da se ohladi :) Svidja mi se tijesto, stvarno je ukusno, podsjeca me na neke fine kroasane iako nije lisnato.

Malo se osjeti miris i okus alkohola, pretpostavljam zbog kvasca, ne znam dal ce nestat kad se ohladi, vidit cemo.

Snježana Cetina March 03, 2010 5:57 PM  

Zanimljivo 20 grama suhog kvasca na pola kile brašna, sigurno je greška u knjizi ;) Jako mi se sviđa kuglof, tražim nešto čokoladno ali mislim da bi ipak radije stavila 20 g svježeg kvasca ili samo jednu vrećicu od 7 g suhog. No ukusi i praksa su različiti..

dvi ribe dva kumpira March 03, 2010 8:24 PM  

Ma Masatera, 100 % je greska u knjizi :lol:
Izgleda da ljudi ne mogu podnijet ponekad kritiku, al nije ni vazno,
ovo je valjda zbog kritike na buhtle, al nema veze.
Rekla sam tamo sto sam mislila u vezi kvasca, a ako si dobro pratila inace moje kritike o kvascu, napomenila sam i puno puta da obicno koristim svjezi i sa njim stvarno imam iskustva puno, al da se sa suhim bas i ne mogu pohvalit.
Suhi kvasac rijetko koristim i eto....moj grijeh, moj preveliki grijeh,
A ako ima jos koja dlaka u jajetu....samo pitaj ;)

Snježana Cetina March 03, 2010 8:50 PM  

Htjela sam sam reć da i u knjigama ima grešaka !! I sama sam naišla na nepotpune ili pogrešne recepte u knjizi ili časopisu.
Uopće ne smeta kritika, upozorenje i ispravak, dapače, samo nije potrebno ponoviti ga baš tolikooo puta jer poštujem tvoje mišljenje i sviđaju mi se tvoji recepti tako da sam i iz prve napomene shvatila grešku. Lipi pozdrav iz kišne Pule!!

Anonymous,  June 21, 2010 11:34 PM  

Vrečica suhog kvasca odgovara polovici kocke svježeg kvasca od 40g što znači za 20g svježeg treba 7g suhog kvasca...tako mi je rekao jedan kuhar po zanimanju.Onda bi tri suha kvasca bila zaista previše.....
Kuglof je divan i pravit ću ga prvom prilikom

Maja June 23, 2010 11:30 AM  

Ja ga napravila, bunio se onaj da kakve ja to suhe kolace pravim, na kraju jedva uspjela uslikati :)
Meni je super, evo danas treci dan i jos se moze jesti, doduse sad je suhlji al je ok :)
Ja sam ti ga radila sa svjezim kvascem i s nesto manje cokolade, te nisam preljevala glazurom ovako bi bilo cist dovoljno :)
Hvala ti na receptu :)

Unknown April 23, 2011 12:54 PM  

I've seen a lot of kuglof pictures on the web, but this looks just like the kuglof my grandparents used to buy me growing up.

Does anyone have an english translation? If not, what language is this written in so I can tryto use an online translation program? I'm pretty sure it's not Hungarian.

Thanks! Looks delicious!

dvi ribe dva kumpira April 23, 2011 1:52 PM  

Thanks for your comment i appreciate it!
This is written in Croatian, if you can find a translation for this it would be great if not and you have trouble i can write it in English for you within the next couple of days.

Ljiljana June 15, 2011 7:07 PM  

Evo sam ga napravila. Sjajan je, predivno mekan i cokoladan, a tako jednostavan. Hvala za recept Branka :))

dubravka62 January 22, 2012 8:21 AM  

Draga Branka evo mene opet .
Pravila sam ga ponovo ...Ovo je sad vec po neznam koji put ,ali ne stavljam uvek slike .
Sta reci nego fantastican kao i uvek . Ovaj put sam ga malo prepekla ,ali to mu nije umanjilo lepotu . Smazan je u rekordnom roku :::))))))))
Pozdrav draga <3.
Stavila sam slike na coolku......

dubravka62 November 02, 2012 1:40 AM  

Opet jaaaaaaaaaaaaaa:::::::))))))))
Prosto ne mogu da odolim ,a da ne javim rezultat........samo ne znam sta vise reci na vec receno .
Od prosle godine cuvam modlu za ovaj kuglof .....ma znala sam da ce da bude malecka za ovu meru ....ali ako ...nema veze ....Jeste da je kuglof kipeo na sve strane .....ali to mu nije umanjilo lepotu .....Zao mi je sto mi nisi blize pa da te iznenadim sa jednim divnim parcencetom ove lepote .....
Inace cesto ga pravim ,ali ne slikam uvek ....Ovaj put pala je i slikica .......stavljam je na coolku kao i obicno .
Mnogo te pozdravljam draga moja i spremam se ovih dana da se bacim na izradu jos jednog tvog predivnog recepta .....Danish pastry .......leleeeee nadam se da sam dobro napisala naziv ...ako nisam izvini .....:::::(((((((((
Saljem ti veliki poljubac iz dalekaaaaaaaa

dubravka62 November 02, 2012 1:42 AM  

Hvala.......predivan je kao i uvek

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP