Tuesday, December 30, 2008

Kamenice na tri nacina





Znamo svi sto su kamenice.....



Skoljke nepravilnog oblika koje podsijecaju na kamen i pretezno na njemu i rastu.
Zive u kolonijama na stijenama ili tvrdim predmetima poput stupova na dubini i do 40 metara.
Neki kazu da su ruzne skoljke, dok ja mislim suprotno, a svaka skoljka unikatnog oblika.
Kazu da svaka kamenica izbaci oko milion jajasaca, koja velikim dijelom postanu hrana drugih morskih organizama.
Danas se najvise uzgajaju u uzgajalistima koja su najcesce u blizini mjesta gdje se mijesaju slatke vode sa morskom.
Kazu da razvoj kamenice traje izmedju 3-6 godina zato i jesu jedne od najskupljih skoljki.
Ima ih vise vrsta i velicina.




Obiluju vitaminima A,B,B2,C i D, a po kolicini bjelanjcevina i ugljikohidrata jedna je od najhranjivijih skoljki.Pune su kalcija i dobre za kosti.
Cak se preporucuju kao prirodni lijek protiv zgrusavanja krvi.
Vjeruje se i da su odlican afrodizijak....
Ja ih naprosto obozavam, a i svi moji ukucani, sto nekada i nije dobro....salim se.
Djeca mi obozavaju ribu i skoljke pa sve sto pliva ili u rijeci ili moru u mojoj kuci je omiljeno.
Kamenice su mi nesto posebno.
Najdraze su mi svjeze, pokapane sa par kapi limunovog soka, mada ih mogu jesti spremljene i na druge nacine,

ali, natural su moj favorit.

Vec godinama kupujem kamenice sa ogromnim povjerenjem od covjeka koji ima svoju farmu kamenica u Batemans Bay na Clyde River,
Mjesto savrseno za kamenice, spoj slatke i slane vode.
Super su svjeze i prekrasnog okusa.
On me je naucio jednu stvar koju nikada nisam procitala u ni jednoj kuharici, a to je da se zatvorene kamenice nikada, nikada, ne smiju staviti u frizider.

Hladnoca ih ubije.

U frizider se jedino stave ociscene otvorene kamenice.

Zatvorene skoljke se mogu perfektno ocuvati i do 10 dana (zavisi o vremenu da li je ljeto ili zima) ako ih drzimo u vlagi.
Ja ih umotam u mokar rucnik i spremim na tamno mijesto, a u medjuvremenu samo navlazim rucnik.U ljetnim danima i to na australskim vrucinama, nije nikakav problem sacuvati ih tjedan dana, ali pazite da skoljke uvijek imaju vlage, to je najvaznije.




Rucnik skvasite i ne cijedite, vec samo s njim omotajte kamenice .
Naravno, otvaraju se tek prije koristenja, a mogu se otvoriti i spremiti na dan- dva u frizider, ali ne duze od toga.

Pokverenu kamenicu osim po izgledu cete osjetiti i po mirisu.....
bacite je,mozete se otrovati.

Moraju biti ugodnog mirisa.
Svjeze kamenice trebaju biti teske i pune vode.
Kada ih cistite, pazite da zadrzite tu vodu koja je unutar skoljke, a ta tekucina mora biti bistra.
To je jos jedan znak svjeze kamenice...
Kao sto sam vec rekla, najbolje su kada ih otvarate sami prije upotrebe.
Ako nemate pravi noz za otvaranje, koristite mali cvrsti noz sa ostrim vrhom.
Uvijek koristite krpu, tako da se ne porezete.




Najdraze su mi sirove, pokapane sa par kapi limunovog soka.
"Kamenice natural"






Odlicne su za predjelo, a prekrasno izgledaju na plitici slozene sa plodovima mora.
Posluzite ih na mljevenom ledu sa komadima limuna.






U Canberri ima jedan hrvatski restoran, gdje sam jela malo drugacije kamenice a ovaj recept sam slozila onako po okusu koji mi je ostao u ustima.
Nazvala sam ih "Kamenice Maestral" po imenu tog restoranu gdje sam ih prvi put probala na ovaj nacin.





I svaki put kada odem tamo to mi je "pod obavezno"na meniu.
Za to vam je potrebno malo extra djevicanskog maslinovog ulja,soka od limuna, malo cesnjaka protisnutog, malo persina sitno narezanog, malo soli i papra.
Kolicine su jako male, trebalo bi biti taman tekucine da sa njom napunite skoljke.
Kamenice najprije izvadite sasvim iz skoljke i stavite u malu tecicu, dodate ulje, limun i ostale sastojke, stavite na vatru i ostavite dok dodje do kuhanja, te odmah maknite sa vatre.



Sve je gotovo za minut, od pocetka kuhanja do serviranja.....
molim vas nemojte ih prekuhati......
U svaku skoljku vratite meso kamenice i zalijete sa sokom.




Posluzite vruce, mada je i hladno krasno.




Posluzite ih na pladnju posutom sa krupnom soli, tako da kamenice mozete lijepo sloziti, a da se sok ne prolijeva.
Kao za inat nisam mogla naci krupnu sol nigdje u kuci, a znam da je imam :)

Ja sam ovo prije radila i na rostilju, ne bih vadila meso iz skoljke, vec bi samo svaku skoljku napunila sa mjesavinom ulja, limuna....
i pekla,
ali, na taj nacin, posto skoljke nisu ravne sa donje strane, bi mi se uvijek sos prolio.
Ova verzija mi je nekako zgodnija.



Jos jedan nacin, jako uobicajen i mozda jedan od najpoznatijih su "Oysters Kilpatrick".



Klasika modernije Australske kuhinje.....
Ima raznih varijacija u receptima, a meni je moj nekako najjednostavniji.

U tepsiju u kojoj cete skoljke peci stavite malu resetku koju koristite za hladjenje kolaca ili nesto slicno, pa u supljine ili resetke slazite skoljke da stoje vodoravno koliko mogu, da nam ne iscuri sos.




Sitno narezanom slaninom ili sunkom (bacon) pospete skoljke, te prelijete sa worcestershire sosom i stavite pod vrel gril te zapecete par minuta dok slanina dobije boju.







Posluziti vruce na plati sa solju.
Spoj slanine i kamenice je odlican.
Mozda neobican, ali stvarno odlican.



4 comments:

nlo December 31, 2008 1:54 AM  

Hvala ti na ovim predivnim slikama i receptima i ja ih obožavam (sirove), iako ih nažalost davno nisam jela.

Вера December 31, 2008 11:10 AM  

Izgledaju divno,a ukus ne mogu zamisliti jer nisam nikada probala.1
Sretna nova 2009.!Sve najbolje Branka!

Andrea December 31, 2008 12:23 PM  

Ja isto volim sve što je plivalo u moru ili rijeci. Tako volim i sve vrste školjki. Ovo ljeto smo ljetovali na Korčuli i putem tamo sam htjela stati u Malom Stonu da kupim malo kamenica međutim dečki su me odgovorili od te ideje. Nismo imali frižider i bilo ih je strah da bi školjke pokvarile. Nažalost nisam znala da ih zapravo ne treba stavljati u frižider. :)
Ako prežive Australske vručine sigurno bi preživjele i put od Stona do Korčule ali sad to znam za slijedeći put.

Branka tebi tvojima želim uspješnu i sretnu Novu godinu (koja se vama već opasno približava! :)

jubistacha September 11, 2009 2:08 PM  

Vau, kamenice, obožavam ih. Imam sreću da sam odrasla u blizini uzgajališta pa sam često imala prilike jesti. U zadnje vrijeme jako rijetko ih jedem jer sam daleko :)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP