Wednesday, December 31, 2008

Da mi je nesto slatko.......









"FBI rukavice" su mjesecna igra na kuvarigricama gdje se svaki mjesec istrazuje jedan blog i po zelji radi neki recept sa njega.
Ovaj put je pod istragom bio blog "Da mi je nesto slatko" dubrovcanke Ana-Marije.
Moja istraga i nije bila tako temeljita kao sto sam mislila da ce biti.

Jednostavno nisam imala vremena.

Znam da nije nekakav izgovor, ali nekako mi je ovaj mjesec prepun trke i guzve, rodjendana, Bozica i blagdana, sutra Nova godina, mom sinu rodjendan.

Nadam se da cu sljedeci mjesec biti puno temeljitija nego ovaj put.

Mislila sam se hocu li moci, hocu li uspjeti sa vremenom i danas sam skopcala da bi mi bilo zao ako bih propustila igru ovaj mjesec.

Jucer sam malo njuskala po receptima,trazila sam nesto brzinsko, a da imam sve namirnice u kuci.
Istovremeno dok sam trzila recept, mijesio mi se kruh.
Naisla sam na Aninom blogu na aromaticni kruh sa cesnjakom.
To mi je stari poznati recept.




Garlic bread...mirisni ljepotan , parfem moje kuhinje.
Cesnjak obozavam u svemu, tako da mi je ovaj recept stvarno dosao kao narucen.
Jedina razlika je sto nisam stavljala ljutu papricicu jer sam imala tudje djece kod mene na veceri, tako da sam se mislila kako uopce da im uvalim i kruh sa cesnjakom.

Al to je bio najmanji problem,
kuca je zamirisala,
jedva su cekali veceru.

I moj muz koji obicno u vrijeme dok spremam veceru prilegne u drugom kraju kuce, je doso cim se miris poceo siriti i cekao je veceru.....





Nisam koristila kupovni kruh francuz, vec moj domaci, sa prekrasno hrskavom koricom i super mekanom unutrasnjosti.

Nisam cak ni koristila mjere....provjereno znam da ga volim.
Svoj cesnjak i persin nisam bas na sitno, sitno sjeckala, vec onako, malo grublje.
Tako mi pase uz ovaj kruh.

Ocjena ovog recepta je svakako odlican, a sljedeci pt cu probati sa dodavanjem svjezeg kopra smjesi.





A danas sam sva nikakva, boli me glava, ne osjecam se bas 100 %.

Danas je Stara godina, a sutra mom sinu rodjendan.
Mislim se sto da napravim za desert, mislim,smisljam i odustajem od svega,
ma ne da mi se nista.
A i sta ce njemu kolac, nije vise mala beba od 5 godina.
tada me uhvati griznja savjesti, pa kakva sam ja majka,
tesko mi napravit kolac za djetetov rodjendan.
Iskreno, nisam ni mislila radit kolac, vec nekakvi mousse ili nesto,
mislila sam u stvari raditi bijeli cokoladni mousse,
a onda sam se sjetila,
Ivan ne voli bijelu cokoladu ni pomirisat, a kamoli jesti.

Citajuci jucer recepte smijala sam se kada sam citala neki Ana-Marijin recept gdje je ona mislila da joj torta nije uspjela pa je bacila u smece,
pa sam danas posla ponovno u potragu.

I nasla sam ga .

Gresno cokoladna torta.....


Isprintala sam recept, sve sastojke pripremila i pocela.
Greska broj 1,
prije nego sam ista pocela pogrijesila sam pri sastavljanju namirnica,
stavila sm cokoladu sa maslacem i pocela mjerit secer.
Vadi prstima,maslac mekan, ja masnih ruku....
Znala sam, ako ovako krene znam kako ce zavrsit, u kanti kao kod Ana_Marije.
Polako, ispocetka proucavaj recept i kreni ispocetka.

Jaja sam stavila u mikser sa najplicom zdjelom, pa sam u pola mijesanja morala prebaciti smijesu u drugi mikser, jer na rucni to meni bas ne ide.




Onaj drugi mi je ostao u sudoperu neopran od sinosnjeg kruha, sve se skorilo....
Toliko sam bila ljuta na sebe, sve sudje sam sinoc oprala, a to mi ostalo,
Da sam bar nalila vode u zdjelu, ni pola jada.
strugala sam ga sa zicom koliko sam bila ljuta sama na sebe.
Koristila sam kalup od 24 cm, tako da sam pekla malo duze, nekih 45-50 minuta sveukupno, cisto iz razloga sto ce kolac biti malo deblji nego onaj peceni u 28 cm.
U stvari imala sam i druge kalupe, ali svi su sa odvojivim dnom, a nestalo mi aluminijske folije.
Nisam se ponovno htjela vracat u prodavnicu, nego sam svoj kalup stavila u drugi silikonski, pa tek onda u vodenu kupelj.






Evo i recepta:


22 dkg tamne čokolade

34 dkg maslaca

225 g šećera

125 ml mlijeka6 jaja (srednjih do velikih – ne malih)

1 vanilin šećer

malo soli


0) Zagrijte pećnicu na 180, namastite kalup (vidi napomenu) maslacem i pokropite ga brašnom pa stavite sa strane

1) Na laganoj vatri miješajte maslac, šećer, vaniliju i mlijeko sve dok se maslac ne rastopi pa dodajte čokoladu i neprestano miješajte dok se ne rastopi (vatra ne smije biti prejaka jer će čokolada izgoriti)

2) Mikserom tucite jaja jedno 5min i na kraju malo posolite

3) Malo po malo dodavajte čokoladnu mješavinu u jaja (između svekog dodavanja dobro promiješajte). To radite polagano da vam topla čokoladna smjesa ne bi „skuhala“ jaja pa da ne dobijete čoko-kajganu umjesto torte. Kad ste dodali svu smjesu, sve dobro izmiješajte da dobijete jednoličnu mješavinu.

4) Ako želite (ja jesam) procijedite smjesu tako da na cjediljki eventualno ostanu neki komadići čokolade ili zgusnuto jaje. Procijedite smjesu u pripremljeni pleh.

5) Prokuhajte vode koliko je dovoljno da dođe skoro do pola visine većeg pleha (onog veličine pećnice) pa je ulijte u njega i u tu vodu stavite manji pleh sa smjesom. Voda za tu kupku mora biti vruća.

6) Pecite 40ak minuta, izvadite manji pleh iz vode i pustite kolač da se hladi 20 ak min. Nožem prođite oko ruba pleha da se torta sasvim odlijepi pa ga prevrnite na tanjur za posluživanje. Ako želite, možete ga ponovno prevrnuti na pravu stranu na neki drugi tanjur.

7) Hladite ga BAREM 3 sata prije posluživanja, a idealno bi bilo preko noći (vjerujte mi, isplati se malo strpiti)

Napomene:- moj pleh je bio 28 cm promjera, ali može i nešto manji, sve do 24 je ok. Ako korisite pleh sa odvojivim dnom, trebli biste ga 2-3 puta omotati aluminijskom folijom tako da voda ne može ući u njega, ali ovaj dio nisam isprobala- Umjesto dijela mlijeka (ili umjesto cijele količine) možete upotrijebiti kavu ili neki liker- Pridržavajte se točno recepta i na kraju ćete se sigurno pridržavati za stomak .







I evo tek sam sada skopcala da ne mogu kolac ocijeniti dok ga ne oprobam, takoda cu ovaj post morati zavrsiti sutra, kada se nacme i oproba. :):)



MMmmmmmmmmmmmmm...........


Evo me sutradan,
Kolac mi je prenocio u frizideru i izgleda odlicno, samo....nije mi nekako rodjendanski,
preobican izgleda,prejednostavno.....

Ukrasila sam ga samo malo sa slagom i jagodama, takodjer umocenim u cokoladu....
e pa kad je "gresni", neka bude gresni do kraja.














Znate sto,
kada sam zagrizla, bio je sve osim obicnog, jednostavnog kolaca....






ljudi moji ,......ovo je stvarno gresnooooooo.....

A ja gresnica........velika.....

Prekrasno, prelijepo, preukusno,
i mada nisam ljubitelj kolaca,
ovo mi je nesto stvarno prekrasno.

Ana Marija, tvoj kolac mi izgleda malo vise kao jelly, moj nije bio takav,
Poslije sam ga ostavila izvan frizidera malo da se opusti, ali tekstura tvog kolaca i mog ne izgleda ista,
ali nije ni vazno.

Jos nesto da kazem, ovaj blog mi je odlican, sigurno cu ga spremiti na svoju listu i svakako opet posjetiti,
A nacin na koji Ana Marija pise me stvarno odusevljava.


5 comments:

Anonymous,  January 03, 2009 11:27 AM  

Drago mi je da ti je sve tako lijepo pošlo za rukom - kolač izgleda sjajno i fotografije su ti odlične. Baš me veseli da je bilo uspješno! Lijepi pozdrav i sve najbolje u novoj!!!

dvi ribe dva kumpira January 03, 2009 11:43 AM  

Islo je za rukom, koliko je moglo taj dan :):)
ali, svakako je ispalo stvarno prekrasno ukusno i fino.
Hvala ti sto si podijelila recepte sa nama :):)
Ova "gresna" torta je stvarno "gresno prekrasno ukusna".
Sretna Nova godina i tebi !!!

Anonymous,  January 03, 2009 7:28 PM  

i još nešto - imaš pravo po teksturi kolači nam ne nalikuju baš (tvoj mi izgleda jedno 5 puta bolje :) ) - jesi li možda nešto napravila drugačije (pa da i ja probam tako)? ja sam ovu tortu radila 3-4 puta i uvijek bi mi ispala kao što je na mojim slikama. po okusu mi je to super, ali mi se vizualno tekstura tvoje verzije više sviđa

dvi ribe dva kumpira January 05, 2009 2:52 AM  

A ja sam bas htjela da mi izgleda kao tvoj kolac...
sve sam doslovno radila od rijeci do rijeci kako si napisala u receptu.
Htjela sam tvoju teksturu jer mi se cinila bas lagano, kao jelly....

Anonymous,  January 06, 2009 11:15 AM  

haha kod susjeda je trava uvijek zelenija, ja bi kao tvoje ti bi kao moje :)

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP