Monday, December 1, 2008

Ravioli od blitve i sira




I bez velikog broja namirnica, a pogotovo nekih specialnih je moguce napraviti dobar rucak.

Ponekad izmisljam sto cu praviti, a sve sto mi treba je tu, pred nosom, al opet zavisi sto mi se jede.

Obavezno radim shopping spize svakih 2 tjedna, ali to su mi one vece stvari, bez kojih stvarno ne mogu, al rijetko kupujem meso na veliko....Ribu nikako na veliko...osim kozica koje kupim smrznute u pakovanju od 1 kilograma, tako da se uvijek nadje pri ruci.

Muz mi nekada u zafrkanciji rece kada otvori zamrzivac, da tu svega ima osim mesa.....

Takva sam...

Kuham juhe i sosove, koje poslije spremam i zamrzavam, a kada mi treba jednostavno izvadim i zavrsim ih, ako je potrebno i posluzim bez ikakve muke.

Danas mi se nije jelo meso....tijelo pita nesto skroz drugacije....

Pasta.....ona moze uvijek.

Nisam htjela raditi ni obicne spagete, mada bi ih Draga mozda smazala sa posebnim uzitkom.

Htjela sam praviti domacu pastu i to punjenu.

Volim djecu uciti da probaju razlicite stvari, razlicite okuse, da nemaju predrasuda kada je hrana u pitanju.
Imala sam malo domace blitve koju sam mislila spremati na leso, pod ulje, ali i to mi je bas uobicajeni i standardni nacin spremanja blitve, mada mi tako spremljena jednostavno nestane ...sve se pojede, moji je obozavaju.

Kao sto sam rekla, nisam ni blitve imala previse, a nisam je htjela mijesati sa onom kupovnom, pa sam je iskoristila na malo drugaciji nacin.

Radila sam "raviole punjene ricotta sirom sa sosom od rajcica"

Nestale su i one stvarno brzinom svijetlosti, mada ih je moja Draga malo zagledala dok nije oprobala.
Smazala ih je tako slasno, kao da su njezine omiljene spagete.

Inace ovo volim raditi sa zucanicom ili endivom salatom.

Posebni gust....malo gorkasto, a sa sosom od pomidora je fantastican spoj .


Za pastu je potrebno:

150 g mekanog brasna

150 g sitno mljevene psenicne krupice (griza)

prstohvat soli
2 veca jaja
1 zlica maslinovog ulja

Prosijati oba brasna, a u sredini napraviti udubljenje u koje stavimo jaja, sol i maslinovo ulje.






Lagano sa viljuskom tucemo jaja umjesivajuci lagano i brasno.





Na kraju rukama izmijesimo brasno, koje mora na kraju biti glatko i sjajno.






Posto me moje ruke bas ne sluze kako bih voljela ja tijesto radim u food processoru, ali ga bar zavrsim u njemu.





Ako je tijesto pretvrdo dodati mu jos malo vode ili ulja, a ako je ljepljivo dodamo mu jos malo brasna.

Glatko, svilenkasto tijesto zamotamo u plasticnu foliju i spremimo u hladnjak oko 20-tak minuta.






Kada se tijesto odmorilo razvucemo ga.

Ja ga obicno radim u masini za pastu.










Postepeno od deblje paste valjamo tanju, sve dok ne dodjemo do odredjene debljine koja nam odgovara.






Za punjene paste nije potrebno da pasta bude pretanka, kao da radimo rezance.

Pasta mora biti dovoljno debela da drzi nadjev.

Kada smo izvaljali pastu , na poluizvaljanog tijesta stavljamo nadjev zlicicom ili rukom, pazeci da kada prekrijemo drugim dijelom paste, taj dio bude dovoljno sirok da nadjev prekrije.

Prije nego sto nadjev prekrijemo, za svaki slucaj ja sve rubove prodjem mokrom cetkicom, tako da se tijesto bolje priljubi.










Prekrijemo nadjev tijestom, a onda rukama oko svake hrpice nadjeva istisnemo zrak, tako da nam nadjev prilokom kuhanja ne ispadne.






Iskidamo oblike raviola ili posebnim rezacem ili malim ukrasnim valjkom, ostavimo iha malo da se prosuse a tek onda kuhamo.










Ovako punjenoj pasti je potrebno nekih 7-10 minuta da se skuha.





Umijesamo je u sos i odmah posluzimo.


Za nadjev je potrebno:


500 g cistog lisca blitve, ili zucanice ili endive

morska sol i svjeze mljeven papar

250 g svijezeg ricotta sira

1 cesanj cesnjaka

malo ljute papricice

1 vece jaje

100 g parmezana sira, svjeze naribanog


Blitvu ocistiti od donjeg bijelog dijela, tako da imamo samo zeleno lisce.







Staviti je kuhati u zasoljenu kipucu vodu nekih 7-8 minuta, procijediti i kada je dovoljno hladna, dobro ocijediti od viska vode i sitno narezati.







Sve namirnice izmijesati sa zlicom u zdjeli i sa tim nadjevati pastu.










Za sos je potrebno:


1 veca kapula

malo maslinovog ulja

1 kg rajcica (pomidora),oguljene kozice

sol i papar

natrgani svjezi listovi bosiljka



Na malo maslinovog ulja staviti narezanu kapulu i prziti je nekih 5 minuta, dok omeksa.

Dodati u grubo narezane pomidore i kuhati nekih pola sata.






U medjuvremenu posoliti i popapriti, a kada je sos kuhan, dodati mu natrganog lisca od svjezeg bosiljka.

Skinuti sa vatre, umijesati bosiljak i preliti preko kuhane paste, te posluziti odmah .





13 comments:

Snjezana December 01, 2008 8:01 AM  

Obecaj mi da ces mi ovo napravit kad dodem.:)))))

Nina December 01, 2008 8:17 AM  

volim domaću tjesteninu, međutim rijetko kad je stignem spremiti, na žalost većinom bude kupljena
sad za blagdane ću sigurno napraviti nešto domaće tjestenine (nadam se) pa ću možda probati ove tvoje jer mi se jako sviđa punjenje :)

dvi ribe dva kumpira December 01, 2008 8:25 AM  

Nina, oprobaj, jako je lijepo i ukusno, a kako sam rekla, krasno mi je sa zucanicom ili endivom, malo gorkasto....stvarno fino :)
Monsoon....bit ce mi zadovoljstvo draga,
moram jos vjezbati na vegetarijanskoj kuhinji, specialno zbog tebe, a i nemam jos puno vremena, jos samo nekoliko tjedana :):)
Bit ce mi zadovoljstvo da te ugostim, jedva cekam :):)

Sanela Mallory December 01, 2008 8:30 AM  

Baš lijepo izgledaju! Radim raviole s blitvom na sličan način i znam da si jako fini:D

Tash December 01, 2008 8:58 AM  

branka, odusevljena sam i receptom, i postupkom, i fotografijama, i apsolutno svime!!! toliko temeljno pokazan recept - savrseno!
ja se iz dubine duse nadam da cu jednoga dana imati kuhinju u koju cu moci da smjestim sve one spravice i pomagala koja zelim da imam - a da cu naravno imati vremena da se natenane bavim spremanjem jela za moju djecu i boze zdravlja njihove prijatelje, momke, kasnije muzeve i eto jednog dana unucice!!! :D daleko gledam, al nema veze, uzivam u tome :)

Tash December 01, 2008 8:59 AM  

zasto ne mogu da postavim komentar??? :( sta radim krivo?

JA U KUHINJI... December 01, 2008 9:16 AM  

predivno jelo, predive slike... sve savrseno :)

dvi ribe dva kumpira December 01, 2008 9:22 AM  

Tasha, ne brini, nista krivo ne radis.. :):)
Komentar najprije ide meni, a tek onda u javnost :):)
20 godina sam imala kuhinju 2x2m, a sada sam se docepala ogromne i znas sto.....odkad je imam, skroz sam poludila :):):)
Al vjeruj mi, koliko god je velika...nikad nije prevelika,
ali je svakako veci gust raditi u vecem prostoru i komodu :):)
Jedan dan, ja se nadam da cu ipak imat kuhinju po svom gustu :):):)

Andrea December 01, 2008 10:30 AM  

Izvrsno izgledaju, ja obožavam raditi domaću pastu to je za mene neka vrsta terapije! ;)
Od kad sam kod monsooon vidjela prekrasne roze tortelline poludjela sam za njima i samo zbog njih kupila i mašinicu za tijesto koja mi je znatno olakšala život.
Nisam do sad pokušala dodati griz u tijesto za pastu, to mi je novost i obavezno ću isprobati ovaj tvoj način.

nlo December 01, 2008 11:48 AM  

Ovo izgleda savršeno i ja sam veliki pašto-ljubac ali još uvijek se nisam usudila sama praviti. Kad vidim kojom lakoćom ti to praviš poželim odma zasukati rukave:D

Vali December 01, 2008 3:18 PM  

Uuuu, ovakva jela najviše volim. Nikad sama nisam pastu probala raditi, nemam ni tu mašinicu. Morat ću se okušati svakako!

Вера December 01, 2008 10:19 PM  

Branka,savrseno!!!!Postupak,fotke post,nemam reci!!!Svetski!!!

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP