Sunday, November 2, 2008

Fish and chips







Przenje ribe u dubokoj masnoci ili deep frying je najcesce nacin spremanja ribe koji je najomiljeniji kod djece.

Riba je delikatna i treba je na neki nacin zastiti od vrelog ulja pa najcesce koristimo paniranje,(brasno, jaje, mrvice) ili posebno spremljeni "batter" smjesu od brasna, nekada vode, jaja , nekada piva.....

Kako god ili sta god koristili, jako je vazno da smijesa koju smo koristili da "zastitimo ribu" na kraju bude lagana i hrskava, a ne teska i mekana.

Znam se cesto nasaliti i reci da je to kao riba i ustipci - u jednom, a to mi i nije bas fina slika.

Przenje u dubokoj masnoci mi nije najomiljeniji nacin spremanja ribe, ali ako se napravi kako treba i ako se drzite samo par pravila przenja, rezultat zna biti "iznenadjujuce deliciozan".

Kada przimo ribu, prva i najvaznija stvar jeda nam je ulje dovoljno zagrijano,oko 180* je neka perfektna temperatura.

U dodiru ribe sa vrelim uljem se dogodi to da ulje "seal" ribu,tako da se smjesa izvana przi a riba u stvari unutra kuha.

Nedovoljno zagrijano ulje ce uci unutar ribljeg mesa i dobit ce te masnu i uljavu hranu.

I obrnuto,

prezagrijano ulje ce napraviti da se smjesa mrvica ili "battera: preprzi i pocrni, a riba ce iznutra biti sirova.

Jos jedna vazna stvar,

zdjela ili tava sa vrelim uljem za przenje se ne smije pretrpavati, jer tada pada temperatura ulja.

Postici ce te bolji ucinak ako ribu przite u nekoliko "tura".

Ulje poslije przenja je ponovno upotrebljivo.

Kada se ohladi,procijedi se kroz gustu cjedaljku i spremi u bocu.

Ovako pecena riba ima hrskavu i laganu koricu izvana, a socno meso iznutra.

Krasna mi je posluzena sa chipsom ili samo prelivena limunom.

Krasna mi je i sa tartar sosom ili sa aiolli.


















Ovaj recept mi je najdrazi.

Ovo je "batter" sa pivom, ali ne onaj klasicni, vec malo drugaciji.
Za mene je ovo tako hrskavo i fino da ga svrstavam u krizanac"battera" i "tampure",
ili sam mozda malo pretjerala, ali "tempura" mi bas bude onako delikatno lagana i hrskava.
Mozda bas zato ovu ribu dozivljavam bas na taj nacin.

Potrebno je:

Ribljih fileta po zelji
Ulje za przenje
zacinjeno brasno sa soli i paprom
limun
morska sol

Za batter od piva:
obicno brasno
1 veca boca piva (oko375 ml)

Najprije napravimo batter tako da dodamo brasno dobro rashladjenom pivu i lagano izmjesamo.
ne treba biti glatka smjesa, bolje je da ostane grudica.
Gustina bi trebala biti kao gustina tekuceg vrhnja.
Spremimo smjesu u frizider 10-tak minuta.











Zagijemo ulje.
Ribu nije potrebno soliti, ali u jednu zdjelicu cemo staviti malo brasna, koje zasolimo.
Batter cemo izvaditi iz frizidera i dodat cemo mu dobru saku leda, lagano izmjesati.
Ribu najprije lagano uvaljati u zacinjeno brasno koje lagano protresemo pa onda u batter, a zatim stavimo u ulje.
Riba je gotova kada dobije finu zlatnukoricu.










Izvadimo je i stavimo na papirnate maramice da se ocijedi ulje , a zatim lagano posolimo i posluzimo dok je jos vruce.
Mmmmm....jako ,jako ukusno.

7 comments:

nlo November 03, 2008 12:24 AM  

super, ovo s pivom ću obavezno provati!

Вера November 04, 2008 11:21 AM  

Iako nisam probala,zaista deluje hrckavo!Odlican specijalitet!

Vali November 04, 2008 10:19 PM  

Nisam baš ljubitelj prženja u ulju, ali ovo s pivom mi se čini jako zanimljivo, a slike su ti fenomenalne.

dvi ribe dva kumpira November 05, 2008 12:03 AM  

Hvala vam :)
Nisam ni ja ljubitelj przenja u ulju kao ni debelog tijesta, ali ovaj recept mi se strasno svidio.
Ispadne prekrasno hrskavo i lagano :):)
Djeca ga obozavaju :))
mada moja djeca vole svu ribu, pa cak i sirovu :))

Andrea November 06, 2008 10:27 AM  

Ni ja nisam neki ljubitelj prženja, ali volim tu i tamo pojesti nešto fino pohano. Nažalost do sad nikad nisam uspjela nešto dobro spohati. Ribu nisam ni pokušala. Ovaj post mi je ukazao na neke stvari koje radim krivo prilikom pohanja.
Ova smjesa je zbilja posebna, a ovo dodavenje leda mi je totalna novost. Samo zanima me zašto se dodaje led? Koja je njegova funkcija u cijeloj priči?

dvi ribe dva kumpira November 08, 2008 11:31 AM  
This comment has been removed by the author.
dvi ribe dva kumpira November 08, 2008 11:33 AM  

Andrea,
kao sto sam reklau uvodu, ovo mi je nesto slicno na "tempuru", a da nije 'tempura".
Japanci u tempuri koriste led i smjesa se samo lagano promijesa.
Led se koristi zato da dobijemo sto vecu razliku temperature izmedju ulja i "batter" smjese, a rezultat je super hrskava i lagana korica :)
Led takodjer lagano razrijedi smijesu.

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP